دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه هنر در گفت‌وگو با آنا؛

اولویت‌های علمی دانشگاه هنر چیست/ الگوپذیری یا الگوسازی کدام برتر است؟

اولویت‌های علمی دانشگاه هنر چیست  الگوپذیری یا الگوسازی کدام برتر است؟
رئیس دانشگاه هنر گفت: ما دو اولویت علمی یکی در عرصه الگوپذیری دانش‌ها و دیگری الگوسازی در دانشگاه هنر دنبال می‌کنیم که دومی برتری بیشتری برایمان دارد.
کد خبر : 935211

محمدرضا حسنایی رئیس دانشگاه هنر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت:‌ ما دو اولویت علمی برای سال جدید تحصیلی در نظر گرفتیم، نخست الگوپذیری به معنای این که هنر در قسمت دانشی به دانشگاه ختم شود، الگوهای مختلفی در همه جای دنیا دارد و الگوپذیری یعنی مطالعه و فهم هنر در همه جای دنیا با گرایش‌های ایرانی.

وی در ادامه افزود: قسمت دوم الگوسازی است که مهمتر از اولی است، آنچه که دانشگاه هنر را دانشگاه هنر ایران می‌کند، توجه به هنر با مفهومی ایرانی است، به این معنا که آب و هوای ایران،‌ غذای ایرانی و انسان ایرانی همه اینها چطور باید الگویش متفاوت از دیگر مکان‌ها باشد، چون ما غالبا الگوی دیگر کشورها را می‌گیریم و در خود درونی می‌کنیم.

حسنایی در ادامه گفت: چیزی که باعث می‌شود مکتب هنر رضوی برای ما جالب شود و با آستان قدس رضوی در این زمینه همسو شده و فعالیت مشترک داشته باشیم،‌ توجه به الگوسازی برای دیگران در عرصه هنر است. سوال اساسی این است که آیا هنر به معنای آرت برای ما باید موضوعیت داشته باشد یا هنر به مفهوم دیگر؟ من گزاره اول را قبول ندارم و به نظرم هر کرسی دانشگاهی باید تعریف خاص خود را داشته باشد و ما برای هر دانشگاهی باید پلن مشخص و الگوی خاص داشته باشیم و تعریف خودمان را ارائه دهیم تا بتوانیم الگوساز شویم.

رئیس دانشگاه هنر اظهار داشت: ما در دانشگاه هنر و در عرصه تحصیلات تکمیلی به دنبال الگوپذیری و الگوسازی هستیم تا حرفمان را جهانی کنیم و دیگران ما را بفهمند و این دو معنا برایشان جا بیافتد،‌نخست «پای در علم داشتن» که همان الگوپذیری است و دوم «جای در علم داشتن» که الگوسازی است.

وی در پایان گفت: تلاش داریم امسال و سال‌های آتی به این اهداف نزدیک‌تر شویم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب