دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 14:59

نماینده آباده خطاب به وزیر راه: برخی پیمانکاران، مدیران شما را با پول خود به سفرهای خارجی می‌فرستند/ مطهری: اینجا جلسه استیضاح وزیر نیست

نماینده مردم آباده در مجلس گفت: برخی مستندات از بازرسی کل کشور درباره نکات منفی فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی که در دولت قبل هم انجام می‌شد به دست بنده رسیده است.
کد خبر : 93498

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به گزارش وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: شما یک الگوبرداری کرده‌اید به عنوان شهر فرودگاهی که درآمد فرودگاه امام خمینی(ره) باید در حساب شهرک فرودگاهی واریز شود و این موضوع، طبق قانون برنامه پنجم توسعه است.


وی افزود: اعضای هیأت مدیره شهرک فرودگاه‌ها همه از بیرون مجموعه مورد ذکر انتخاب شده‌اند، وقتی بخواهیم سوابق این افراد مثلا مدیرعامل این مجموعه را بررسی کنیم، می‌بینیم که وی تنها در احداث تونل کندوان مشارکت داشته است.


نماینده مردم آباده در ادامه با بیان اینکه «برخی مدیران وزارت راه اکنون شرکت‌داری می‌کنند»، خطاب به وزیر راه تأکید کرد: شما فردی را مدیر سرمایه‌گذاری وزارت راه انتخاب کرده‌اید که این فرد، عضو کمیسیون مناقصات است و بیرون از مجموعه وزارت راه، شرکت دارد که این سیاست، نادرست است. شرکت توسعه و زیرساخت نباید بیش از سه ماه به نیروهای خود پاداش می‌داد، این شرکت شش ماه به نیروهای خود پاداش داده است که نباید این اقدام انجام می‌شد.


نماینده مردم آباده در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برخی پیمانکاران مدیران شما را با پول خود به سفرهای خارجی می‌فرستند و در ازای این موضوع، از دادن مجوز فعالیت به پیمانکاران صرف‌نظر می‌کنند.


زارع در ادامه با بیان اینکه «شما 11 مشاور بازنشسته دارید»، گفت: شما باید این افراد را کنار بگذارید چرا‌که این افراد همگی در بیرون از وزارتخانه، شرکت دارند و این امر نمی‌تواند در جهت مبارزه با فساد تلقی شود. همچنین شما در سازمان بنادر فردی را معاون این سازمان کرده‌اید که هفت سال پیش کارش را از راه آهن ترک کرده و حکم اخراج داشته است اما شما با مستندسازی، این فرد را معاون سازمان بنادر کرده‌اید.


علی مطهری که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در تذکری به زارع گفت: آقای زارع اکنون قرار نیست ما وزیر را استیضاح کنیم؛ لطفا درباره گزارش وزیر صحبت کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته