دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بانک اهداف بالقوه ایران در صورت حمله مجدد به سرزمین‌های اشغالی چیست؟

بانک اهداف بالقوه ایران در صورت حمله مجدد به سرزمین‌های اشغالی چیست؟
جمهوری اسلامی ایران در صورت حماقت رژیم صهیونیستی، این آمادگی را دارد که بانک اهداف متعددی را در قلب سرزمین‌های اشغالی با خاک یکسان کند.
کد خبر : 934946

به گزارش خبرگزاری آنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی جنایات و شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و ترور شهید «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار سرتیپ پاسدار «عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی به منطقه ضاحیه بیروت، شامگاه ۱۰ مهرماه، عملیات موشکی «وعده صادق ۲» را علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

این عملیات به طور زنده از رسانه ملی پخش می‌شد و رسانه‌های خارجی هم با انتشار تصاویر و ویدئو‌هایی، موج شادی مردم در نقاط مختلف جهان از حمله موفقیت‌آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع نظامی و امنیتی رژیم جنایتکار صهیونیستی را پوشش دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در پی انجام این عملیات موفقیت‌آمیز، در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ مهرماه، تأکید کردند: بر اساس احکام دفاعی اسلام، قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین بین‌الملل، کار درخشان نیرو‌های مسلح ایران در مجازات رژیم خون‌آشام صهیونیستی کاملاً قانونی و مشروع بود و جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه احساس کند، بدون تعلل یا شتاب‌زدگی، با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد.

از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی اجرای عملیات وعده صادق ۲ در اظهاراتی گفت که ما با تمامی تهدیدات ایران مقابله خواهیم کرد و بعد از اینکه ایران به ما حمله کرد، حق ماست که از خود دفاع کنیم.

تهدید ایران از سوی نخست‌وزیر جنایتکار رژیم کودک‌کش صهیونیستی، همچنان‌که مقامات عالی‌رتبه لشکری و کشوری تأکید کرده‌اند، با پاسخی قاطع و کوبنده از سوی ایران مواجه خواهد شد و جمهوری اسلامی اهداف جدیدی را برای پاسخ به رژیم صهیونیستی در بانک اهداف خود قرار داده است.

بانک اهداف بالقوه ایران در صورت حمله مجدد به سرزمین‌های اشغالی چیست؟

 

اهداف بالقوه ایران 

شرکت رافائل: تاسیسات شرکت رافائل که مقر آن در شهر بندری حیفا واقع شده، محل اصلی مونتاژ تسلیحات هسته‌ای رژیم به شمار می‌رود.

پایگاه سدوت میخا: این پایگاه محل نگهداری موشک‌های بالستیک جریکو مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای است.

میدان نفتی کاریش: نابودی تاسیسات نفتی کاریش و تضمین عدم بازسازی آن به وسیله گروه‌های مقاومت می‌تواند برنامه‌های بلند مدت رژیم جنایتکار صهیونیستی را دچار اختلالی جدی کند.

یودفت: تاسیسات یودفت محلی است که برخی اطلاعات نشان می‌دهد در آن تسلیحات هسته‌ای مونتاژ می‌شوند.

دیمونا: رآکتور هسته‌ای دیمونا تنها محل تولید پلوتونیوم در سرزمین‌های اشغالی است، در صورت منهدم شدن این رآکتور تمام شهرک‌های صهیونیست نشین در مرکز و جنوب رژیم با بحران مواجه می‌شوند.

بانک اهداف بالقوه ایران در صورت حمله مجدد به سرزمین‌های اشغالی چیست؟

تل آویو: بزرگترین نقطه تجمعی جمعیتی صهیونیست‌ها و پایتخت اقتصادی این رژیم است. حمله به تاسیسات اقتصادی موجود در آن علاوه بر ضربه مالی، می‌تواند صهیونیست‌ها را از جنبه‌های اجتماعی و امنیتی نیز به شدت تحت فشار قرار دهد.

بندر اشکلون: این بندر برای کاهش فشار روی بندر حیفا توسعه یافته است؛ همچنین یکی از طرح‌های موجود در رابطه با این بندر، انتقال نفت خلیج فارس از طریق آن می‌باشد. این بندر دارای مخازن نفتی متعددی است.

تاسیسات ایلابون: این مکان محل نگهداری تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی رژیم صهیونیستی است.

تیروش: بخشی از تسلیحات هسته‌ای استراتژیک صهیونیست‌ها در تاسیسات تیروش نگهداری می‌شوند. انهدام این مرکز ضمن نابودی ابزار‌های اساسی رژیم صهیونیستی، می‌تواند خطرات بزرگی برای آنها ایجاد کند.

بندر حیفا: بزرگترین بندر رژیم صهیونیستی بوده و همزمان مقر شرکت‌های فناوری و شرکت‌های بزرگ تسلیحاتی از جمله رافائل در این شهر واقع شده است این شهر همچنین میزبان بزرگترین پالایشگاه نفت سرزمین‌های اشغالی است.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که نیرو‌های مسلح در طول این سال‌ها به خوبی این را به اثبات رسانده که اگر حماقتی از سوی جنایتکاران صهیونیستی سر بزند جمهوری اسلامی ایران برای انجام یک حمله کوبنده‌تر آماده بوده و پاسخی به مراتب قوی‌تر و در سطحی بالاتر از عملیات وعده صادق ۲ خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب