دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1403 - 15:17
در بیست و دومین دوره؛

محصولات برتر مسابقات ملی بتن به آزمایشگاه ارسال شدند

محصولات برتر مسابقات ملی بتن به آزمایشگاه ارسال شدند
در پایان بیست و دومین دوره از مسابقات ملی بتن محصولات برتر و حائز رتبه برای اخذ نتیجه راستی‌آزمایی به آزمایشگاه ارسال شدند.
کد خبر : 934851

حامد افشاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با بیان اینکه در بخش پایانی بیست دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی بتن این واحد دانشگاهی میزبان واحد‌های مختلف کشور بود، اظهار کرد: این مسابقات به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس و با حضور مسئولان سازمان دانشگاه آزاد اسلامی، صاحبان صنایع، مسئولان شهرستان و استادان و دانشجویان برگزار و از سازه‌ها و تولیدات بتنی تیم‌های مختلف دانشجویی رونمایی شد.

وی عنوان کرد: مسابقات بتن به‌منظور ارائه محصولات نوین در حوزه فنی_مهندسی و عمرانی برگزار شد و اهتمام دانشگاه بر این امر بود که با شکوفا کردن استعداد بالقوه دانشجویان و توانمندسازی آنها، بستر مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم کند. هدف اصلی دانشگاه از برپایی مسابقات بتنی، حمایت از ایده‌های دانشجویان به‌ویژه در حوزه تجاری‌سازی محصولات تولیدی و خلاقانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس افزود: با معرفی این ایده‌ها به نهاد‌های مختلف می‌توان طرح‌های دانشجویان را ثبت و به مرحله اجرا رساند و در راستای ورود ایده‌های فناورانه دانشجویان به خط تولید بتن و شاخه‌های فنی این حوزه گام برداشت.

به گزارش آنا، این مسابقات در بخش دومرحله‌ای در شاخه‌های ساخت تیر خمشی مسلح، ساخت بتن توانمند اقتصادی، ساخت سازه محافظ تخم‌مرغ (EPD) و در بخش یک مرحله‌ای در محور‌های بتن سبک، تیر سبک خمشی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر، طراحی و ساخت المان‌های بتنی، هنر، خلاقیت، عکاس و دست‌سازه‌های بتنی، تهیه نرم‌افزار طراحی دیوار‌های حائل طره‌ای خودایستا و در بخش ایده‌آرا با ارائه بتن بازیافتی، مبلمان شهری، سقف‌های بتنی، بتن‌های آب‌بند، روسازی‌های بتنی، ساختمان‌های سبک، بتن سبز و محیط‌زیست، کفپوش‌ها و جداول بتنی، طراحی لرزه‌ای پل‌های بتنی به فعالیت و داوری سازه‌های بتنی شرکت‌کنندگان پرداخت. در پایان این دوره از مسابقات، محصولات برتر و حائز رتبه، جهت اخذ نتیجه راستی آزمایی به آزمایشگاه ارسال شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب