دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خسروپناه: مصوبه کنکوری اصلاح می‌شود اما تاثیر قطعی معدل پابرجاست

خسروپناه: مصوبه کنکوری اصلاح می‌شود اما تاثیر قطعی معدل پابرجاست
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بخشی از اصلاحات ممکن است در مصوبه کنکوری صورت گیرد اما تأثیر قطعی لغو نمی‌شود.
کد خبر : 934822

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه آیین استقبال از نومعلمان که در  تربیت معلم نسیبه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره مصوبات شورا درباره دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: هیئت مرکزی جذب مستقل برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفتیم تا یک مقدار جذب با تسهیل‌گری بیشتری انجام شود.  به هر حال فرآیند جذب در وزارت علوم و وزارت بهداشت یک کار سنگینی است.  شبیه مصوبه ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دانشگاه آزاد داشته برای دانشگاه فرهنگیان است.

وی ادامه داد: مصوبه استفاده از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان رشته‌هایی که مورد نیاز آموزش و پرورش از دانشگاه‌های دیگر است که مصوبه‌ای داشتیم. دو سه ترمی که بگذرانند از طریق گزینشی که دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت و دوره های تربیت معلم بگذرانند جذب شوند.

وی درباره نارضایتی دانش‌آموزان نسبت به امتحانات نهایی، اظهار کرد: ما درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، تحقیق میدانی انجام دادیم و بسیاری از دانش‌آموزان راضی هستند. در سفری که دیروز نیشابور و مشهد داشتم بسیاری از دانش‌آموزان می‌گفتند که این مصوبه شورا را تغییر ندهید همین را می‌خواهیم، تازه کتاب‌ها را می‌خوانیم و با معلمان ارتباط برقرار کردیم.

خسروپناه با بیان اینکه چند تحقیق میدانی انجام شده است، اظهار کرد: مرکز پژوهش های مجلس و جهاد دانشگاهی تحقیقی در این زمینه انجام داده‌اند و یک تحقیقی با کمک آموزش و پرورش برای خانواده‌ها انجام می‌دهیم تا مجموع آرا و انظار را ببینیم و اگر لازم است اصلاحیه انجام دهیم. به هر حال در عین اینکه تعلیم و تربیت کشور باید رشد کند، فشار بیش از حد هم به دانش‌آموزان وارد نکنیم. اینها بچه‌های ما هستند و قرار است رشد علمی کنند و باید با یک روش اعتدالی پیش برود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بخشی از اصلاحات ممکن است در مصوبه صورت گیرد اما تأثیر قطعی لغو نمی‌شود. این قطعی است و هیچ تغییری نمی‌کند. تأثیر قطعی در بعضی پایه‌ها ممکن است اصلاحاتی داشته باشد. اما اصل مصوبه قطعی است و تغییر نمی‌کند. اعضا باید به تغییر رای دهند و سخنگوی یک دستگاه دیگر بگوید لغو می‌شود یا نمی‌شود. مصوبه از شوراست و فقط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند مصوبه را تغییر دهند.

خسروپناه اظهار کرد: در بحث اجرا، باید مشکلات را احصا حل کنیم. سال دوم که اجرا شد مشکلات از سال اول کمتر شد و سال سوم بهتر خواهد شد. مخصوصا با امکانات و فناوری‌های پیشرفته که سازمان ینجش خریداری کرده، بسیار به آموزش و پرورش در اجرایی کردن دقیق‌تر کمک کند.

وی با بیان اینکه نارضایتی المپیادی‌ها، یکی از دغدغه‌های بجایی است، ادامه داد: من خودم جلسات متعدد با المپیادی‌ها داشتم و نظرات آنها را شنیدیم‌ مجموع نظرات را جمع کردیم  الان نمی توانم بگویم به چه جمع بندی مدبرانه‌ای رسیدیم ولی قطعا در اصلاح مصوبه، المپیادی‌ها را در نظر می‌گیریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال ترمیم نمره یکبار است و بیشتر می‌شود، اظهار کرد: این موضوع بستگی به وزارت اموزش و پرورش دارد. هر مصوبه‌ای در این باب داشته باشیم یک باری بر آموزش و پرورش اضافه کردیم. به هر حال  وزارت آموزش و پرورش مرجع تشخیص کارشناسی ماست.  تصمیم‌های ما چه قبل و چه بعدها حتما با نظرات کارشناسانه شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب