دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

اقامه نماز ‌مهمترین اولویت فعالیت‌های پرورشی در مدارس است‌

اقامه نماز ‌مهمترین اولویت فعالیت‌های پرورشی در مدارس است‌
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد اقامه نماز ‌مهمترین اولویت فعالیت‌های پرورشی در مدارس است.
کد خبر : 934938

به گزارش خبرگزاری آنا، ‌حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در صبحگاه دبیرستان نمونه شهید بهشتی بجنورد با اشاره به اینکه خداوند متعال حامی مردمی است که در پی رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و در سال‌های دفاع مقدس، ملت ایران با اتکا به اراده و دانش خود و همت جوانان باانگیزه و متعهد، در مسیر استقلال گام برداشت که خودکفایی در صنایع دفاعی یکی از مهمترین زمینه‌هایی است که اکنون به بار نشسته و امنیت پایدار به ارمغان آورده و موجب بازدارندگی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروزه حتی دشمنان به توان و دانش بالای کشورمان معترفند، افزود: این جایگاه در شرایطی به دست آمده است که قدرت‌های غرب و شرق آرمان استقلال ملت ایران را تحمل نکرده و برای مانع‌تراشی در این مسیر، از هیچ توطئه‌ای فروگذار نکردند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی، نسل امروز دانش‌آموزان را پرچمداران حرکت کشورمان در راه پیشرفت و توسعه دانست و خاطرنشان کرد: تربیت این نسل آینده‌ساز، بر عهده معلمانی است که با تخصص و تجربه و تعهد خود، دغدغه‌مندانه به هدایت کودکان و نوجوانان مستعد و توانمند این مرز و بوم می‌پردازند.

حجت‌الاسلام پورثانی بر لزوم حمایت از جامعه تعلیم و تربیت از سوی دیگر نهاد‌ها تاکید کرد و گفت: تلاش برای تغییر در جامعه از تلاش برای ارتقای جایگاه مدرسه آغاز می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۷ میلیون دانش‌آموز در ۱۲۰ هزار مدرسه سراسر کشور تحصیل می‌کنند، گفت: برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های پرورشی و تربیتی و اجرای آنها برای این جمعیت قابل توجه نیازمند همراهی و حمایت همه دستگاه‌ها و نهادهاست.

حجت‌الاسلام پورثانی با تاکید بر اینکه همه در قبال تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی مسئولیت داریم، افزود: اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش جز با احساس تکلیف و نقش‌آفرینی همه اجزای حاکمیت و حمایت از آموزش و پرورش محقق نمی‌شود.

وی تربیت را امری پیچیده و حساس دانست و خاطرنشان کرد: برای نیل به هدف در این زمینه باید با دانش‌آموز هم‌کلام شد و با درک ذائقه و سلیقه شرایط این نسل، در پی فهم تفاوت‌ها بود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی در ادامه سفر خود در همایش بزرگ هزار نفری یاوران مقاومت با مشارکت دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول بجنورد در سالن ورزشی امید، حضرت زینب کبری (س) پیام‌آور قیام کربلا را اسوه دختران دانش‌آموز ایرانی در حفظ و نشر پیام انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: رزمندگان مقاومت و ملت‌های منطقه به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و لبنان نیز با پیروی از حضرت امام حسین (ع) و شهدای واقعه عاشورا، در مقابل هجمه‌های جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام پورثانی نسل امروز را وارث نسلی دانست که پرچمدار آن حضرت زهرای مرضیه (س) است و افزود: این نسل، راه شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید سید حسن نصرالله را در حمایت از مقاومت و مقابله با جبهه استکبار با افتخار و اقتدار ادامه می‌دهد.

وی راز ماندگاری شهیدان جبهه مقاومت را شجاعت و صلابت در نبرد با ددمنشی و وحشی‌گری رژیم سفاک صهیونیستی عنوان کرد و گفت: پیام این شهدا حرکت در مسیر تحقق آرمانی است که امروزه سرلوحه فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اقامه نماز را مهمترین اولویت فعالیت‌های پرورشی در مدارس عنوان کرد و گفت: با هدف اقامه نماز جماعت در همه مدارس، زنگ نماز به‌عنوان بخش ثابت در برنامه روزانه مدرسه گنجانده شده و برای خوابگاه‌های دانش‌آموزی حضور روحانی مستقر پیش‌بینی شود.

حجت‌الاسلام پورثانی در ادامه با بیان اینکه باید از توان اولیا در اجرای برنامه‌های با محوریت نماز مدرسه استفاده کرد، افزود: تدوین و تولید محتوای مرتبط با نماز و متناسب با نیاز نسل امروز از کارویژه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی است.

وی تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی را از دیگر اولویت‌های مهم کاری وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: هر میزان از اعتبارات استانی برای تجهیز اردوگاه شهید چمران بجنورد اختصاص یابد، وزارت آموزش و پرورش نیز به همان اندازه برای پیشبرد فعالیت‌های این اردوگاه تامین اعتبار خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب