دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دهمین گردهمایی فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد مطرح شد؛

با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی توانستیم جهشی در حوزه امنیت و فناوری ایجاد کنیم

با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی توانستیم جهشی در حوزه امنیت و فناوری ایجاد کنیم
مدیر عامل صندوق پژوهش و تحقیقات صنایع دفاعی از دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری‌های متعدد در حوزه فناوری تشکر و اظهار کرد امید است بتوانیم همکاری‌ها با دانشگاه آزاد اسلامی در آینده گسترده‌تر شود.
کد خبر : 934758

به گزارش خبرگزاری آنا، محمد پاشاخانلو با حضور در رویداد دهمین گردهمایی فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری استان تهران در ابتدا از دانشگاه آزاد اسلامی تشکر ویژه ای کرد که به آنها در هر مسیری کمک کرده است.

وی درباره جهاد علمی اظهار کرد: از سال ١۴٠٢ با مشارکت ٨٠ دانشگاه برتر کشور برای برطرف کردن نیازهای حوزه امنیت و فناوری کشور را برطرف کنیم. این فرایند کاری با بودجه ۵ همت استارت خورد و یکی از دانشگاه هایی که خیلی خوب در این زمینه همکاری کرد دانشگاه آزاد است که ٣٠ میلیارد هزینه کرده است.

پاشاخانلو افزود: منطق جهاد علمی به این معنی است که حوزه فناوری را به این نوع نگاه کنیم که ایده‌ها را در فرایند توسعه علم داشته باشیم. اتفاقی که در دانشگاه آزاد رخ داد این بود که توانستیم ١٣٢ عنوان رویداد در حوزه کوانتوم را با کمک دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از آنها را با حضور دکتر طهرانچی برگزار کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با حمایتی که دکتر طهرانچی با حوزه امنیت و فناوری کشور داشتند توانستیم جهشی در این حوزه ایجاد کنیم. تغییر پارادایم در حوزه صنعت و دانشگاه رخ خواهد داد و باید به سمت بهبود وضعیت تولید در کشور برویم. وقتی صنعت ظرفیت جذب نخبه نداشته باشد دانشجو انگیزه خود را از دست خواهد داد باید در این مسیر پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

پاشاخانلو در انتها گفت: ما در وزارت دفاع بر حوزه های فناوری بسیاری کار میکنیم. ما امروزه بر مراکز نوآوری متمرکز شده ایم. طرح ایجاد ۶٠ مرکز نوآوری را در دست داریم که امیدواریم با کمک دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم سرای و مراکز نوآوری جدیدی را ایجاد کنیم و در سالهای بعد این موضوعات را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب