دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

برگزاری مدرسه پاییزه موزه فرهنگ و تاریخ برای میراثبانان افتخاری/ هفته پژوهش؛ از ۲ هزار جلد کتاب قدیمی رونمایی می‌شود

برگزاری مدرسه پاییزه موزه فرهنگ و تاریخ برای میراثبانان افتخاری  هفته پژوهش؛ از ۲ هزار جلد کتاب قدیمی رونمایی می‌شود
معلم با سابقه در حوزه موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به رونمایی از ۲ هزار جلد کتاب قدیمی، گفت: درصدد هستیم مدرسه پاییزه موزه فرهنگ و تاریخ را در پاییز برای دانش‌آموزانی برگزار کنیم که بالغ بر ۸۰ درصد امتیاز را در ارزیابی‌های دوره تابستانه و گواهینامه میراثبان افتخاری و همیار گردشگر کسب کردند.
کد خبر : 934638

زهرا سلیمانی، معلم با سابقه در حوزه موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان در گفتگو با خبرگزاری آنا، اظهار کرد: در تابستان دوره‌های رایگان را ویژه دانش‌آموزان دختر و مادرانشان تحت عنوان میراث‌بان افتخاری و همیار گردشگر شروع کردیم.

سلیمانی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک، تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ذیل یک تفاهم‌نامه مشترک این طرح را تحت عنوان انجمن‌های تشکیل انجمن‌های فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه ۲۹ دانش آموز و مادر در دوره تابستانه آموزش دیدند، ابراز کرد: پس از اتمام دوره تابستان ارائه کلاس‌ها ۲۴ ساعت و به صورت تئوری و عملی انجام شد.

این معلم برتر با اشاره به داوری‌ها، عنوان کرد: برای هر ارائه سه داور انتخاب می‌شود و امتیاز نهایی از میانگین امتیاز این صداقت محاسبه و گواهی حضور نیز ارائه شد.

سلیمانی با بیان اینکه ۱۸ شهریور اختتامیه مدرسه تابستان برگزار شد، اظهار کرد: همچنین در نظر گرفتیم مدرسه پاییزه موزه فرهنگ و تاریخ در پاییز برای دانش‌آموزانی برگزار کنیم که بالغ‌بر 80 درصد امتیاز را در ارزیابی‌های دوره تابستانه و گواهینامه میراثبان افتخاری و همیار گردشگر کسب کردند. سپس درصدد هستیم برای این دانش‌آموزان دوره پیشرفته مصادف با هفته گردشگری در مهرماه برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه مهر، آبان و نیمه اول آذر بازه بسیار مناسبی برای بازدید از موزه‌ها است، اظهار کرد: نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد که دوباره دانش‌آموزان را به‌صورت گروهی برای بازدید از موزه به همراه معلم تاریخ خود جذب کنیم، چراکه درگیری دانش‌آموزان در امتحانات نوبت اول و سرمای هوا قطعا دردسرساز خواهد شد.

این معلم ادامه داد: کارگاه‌هایی را برای همکار‌های خودمان به‌ویژه دبیران تاریخ و برای دبیران هنر کارگاه موسیقی محلی فولکلور را در موزه برگزار خواهیم کرد.

سلیمانی با بیان اینکه به دنبال لیست‌برداری و احضار شناسایی کتب قدیمی هستیم، عنوان کرد: تا بتوانیم در هفته پژوهش، هفته آخر آذرماه از ۲ هزار جلد کتاب قدیمی در مخزن نشریات یک رونمایی داشته باشیم.

این معلم اظهار کرد: معلمان باید بخشی از مقدمات را به‌صورت ذهنی برای خود آماده کنند. برنامه روزانه و سالانه معلمان و دانش‌آموزان نیز باید در همین ابتدای سال تدوین شود. تمهیدات مقدمات ابزار سخت‌افزاری در آموزش و پرورش و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی معلمان از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: معلمان باید برآورد خود را نسبت به کتاب‌های درسی همان جلسات اول داشته باشند و ارزش ابتدایی آغازین انجام شود. باید معلم در نظر بگیرد که به طور پیش فرض در هر جلسه باید چند صفحه از کتاب تدریس شود تا به موقع تدریس کتاب انجام شود.

سلیمانی با بیان اینکه معلمان درباره اهداف کلاس باید با دانش‌آموزان صحبت کنند، ابراز کرد: معلمان با دانش‌آموزان باید یک قانونی برای کلاس خود تصویب کنند و دانش‌آموزان باید تعیین‌تکلیف شوند. زمانی که انتظارات مشخص باشد، قطعاً هیچ مشکلی در کلاس تا پایان سال پیش نمی‌آید.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب