دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تحصیل یک میلیون دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی تهران/ آغاز سنجش بدو ورود دانش‌آموزان از البرز

تحصیل یک میلیون دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی تهران  آغاز سنجش بدو ورود دانش‌آموزان از البرز
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه مهر ۱۴۰۴ از مهر ۱۴۰۳ کلید زده شد، گفت: امروز سنجش بدو ورود کشور از البرز آغاز شد و در آبان ماه سراسری می‌شود.
کد خبر : 934732

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در نشست پروژه مهر که امروز پیش از ظهر برگزار شد، اظهار داشت: یک مهر آرام را تجربه کردیم و امروز سنجش بدو ورود کشور از البرز آغاز شده و از اول آبان به صورت سراسری اجرا می‌شود. تا عصر دیروز، ۹۷۸ هزار و ۶۹۴ دانش‌آموز در مدارس دولتی ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۰۰ هزار نفر نیز در بخش مدارس غیردولتی هستند.

وی ضمن تأکید بر جذب نیروهای جدید، افزود: ۵ هزار و ۷۰۰ سهمیه استخدامی داشتیم که همه آنها کامل شده است، مگر در مواردی که در رشته‌محلی خاصی داوطلب کافی نبوده است.

بهرامی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جاری و آینده، گفت: برای سال تحصیلی آینده، تکرار فرآیند‌های سنجش بدو ورود و کتاب‌های درسی اجرا خواهد شد. اما برای سال تحصیلی جاری، کیفیت‌بخشی آموزشی و تربیتی از اهمیت زیادی برخوردار است. در ۲۷ مهر، جلسه‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود و رونمایی‌ها در هفته آخر انجام خواهد شد.

وی همچنین به اهداف کیفیت‌بخشی اشاره کرده و توضیح داد: توانمندسازی مدیران مدارس با تفویض حداکثری اختیارات به آن‌ها انجام می‌شود. برای کیفیت‌بخشی، راهی جز اعتماد به مدیران مدارس نداریم و تقویت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی هدف اصلی است، امسال باید بر پایه برنامه‌ریزی از اداره کل تا مدارس عمل کنیم.

بهرامی ادامه داد: بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و مشارکت حداکثری از سایر ظرفیت‌ها از دیگر اهداف امسال است. اولیاء تنها یکی از این ظرفیت‌ها هستند و پایش مستمر حین و پس از اجرای برنامه‌ها ضرورتی است.

وی با اشاره به ساختار دستگاه آموزش و پرورش توضیح داد: دارای دو اداره کل هستیم؛ یکی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و دیگری آموزش و پرورش. این دو اداره، موازی هم عمل می‌کنند و زیرمجموعه‌ی یکدیگر نیستند. اداره نوسازی مدارس کشور بر روی تجهیز گرمایشی و سرمایشی و ایمن‌سازی مدارس کار می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: تلاش داشتیم که تراکم جمعیت در کلاس‌ها را روی ۳۲ نفر نگه داریم، اما با پروژه‌های اداره نوسازی، هدف این است که تراکم را به ۳۰ نفر کاهش دهیم.

او همچنین اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در سال گذشته زودتر انجام شد، اما امسال به دلیل تغییر دولت، دستورالعمل ثبت‌نام دیرتر صادر شد. هنوز ثبت‌نام ۱۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع قطعی نشده است.

بهرامی با اشاره به تغییرات دستورالعمل ثبت نام اتباع بیان کرد: لازم است کد یکتای دانش‌آموزان و اطلاعات والدین به‌روز شود.

وی در پایان گفت: سرانه فضای آموزشی از ۳.۸ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز در سه سال پیش، به ۵.۱۶ مترمربع رسیده است. ما در شهرستان‌های استان تهران، مدرسه‌ای با بخاری مستقیم نداریم و تمام مدارس به شوفاژ مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب