دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش نرخ پوشش در مناطق دو‌زبانه، ‌نرخ تکرار پایه‌ را کاهش می‌دهد

افزایش نرخ پوشش در مناطق دو‌زبانه، ‌نرخ تکرار پایه‌ را کاهش می‌دهد
سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، افزایش نرخ پوشش در مناطق دو‌زبانه را یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان برشمرد و گفت‌ تا ابتدای سال ۱۴۰۰، نرخ پوشش کودکان در کودکستان‌های مناطق دو‌زبانه سیر صعودی داشت؛ دستاوردی که سبب کاهش چشمگیر "نرخ تکرار پایه" در این مناطق شد.
کد خبر : 934610

به گزارش خبرگزاری آنا، ‌رضوان حکیم‌زاده، سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در میزگرد آموزشی و علمی «بررسی راهکار‌های ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی»، ضمن اشاره به لزوم نهادینه‌شدن عدالت آموزشی در سراسر کشور به‌طور خاص در مناطق محروم، بر پوشش حداکثری کودکان در کودکستان‌ها تأکید کرد و گفت: حضور در کودکستان نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده تحصیلی کودکان دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک افزود: فعالیت آموزشی و تربیتی کودکستان‌ها سبب می‌شود کودکان به لحاظ مهارت‌های شناختی، زبانی، اجتماعی و عاطفی از آمادگی لازم برای ورود به دوره دبستان برخوردار شوند. موضوعی که به‌طور خاص در مناطق محروم و کم‌برخوردار اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا بعضاً در این مناطق بستر مناسب برای ارائه این قبیل آموزش‌ها به کودکان در خانواده‌ها وجود ندارد.

وی از کاهش حدود ۳۰ درصدی نرخ پوشش کودکان در کودکستان‌ها خبر داد: تا پایان دولت دوازدهم، پوشش کودکان در کودکستان‌ها به عدد ۷۲.۱ درصد رسیده بود و در بسیاری از مناطق کم‌برخوردار و محروم این نرخِ پوشش، عددی بالای ۹۰ درصد را نشان می‌داد؛ با این حال، این عدد در سال جاری تنها کمی بیشتر از ۴۰ درصد است.

حکیم‌زاده افزایش نرخ پوشش در مناطق دو‌زبانه را یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان برشمرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسانه‌ای که انجام شده بود، تا ابتدای سال ۱۴۰۰ با حمایت‌های دولت وقت، نرخ پوشش کودکان در کودکستان‌های مناطق دو‌زبانه سیر صعودی داشت؛ دستاوردی که اثرات و نتایج خود را خیلی زود نشان داد و نرخ تکرار پایه در این مناطق به شدت کاهش پیدا کرد.

سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بر لزوم تمرکز بر مهارت‌های سواد پایه تاکید کرد و افزایش مهارت‌های زبانی را یک ضرورت دانست و بر ضرورت ارتقای آن در دوره پیش از دبستان تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب