دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1403 - 13:01

دبیر فدراسیون کبدی: حضور 19 لژیونر در لیگ پروکبدی سطح فنی تیم ملی را افزایش می دهد/ دنبال جوانگرایی هستیم

دبیر فدراسیون کبدی: حضور 19 لژیونر در لیگ پروکبدی سطح فنی تیم ملی را افزایش می دهد  دنبال جوانگرایی هستیم
دبیر فدراسیون کبدی گفت: در لیگ پروکبدی 18 بازیکن و یک مربی در حال فعالیت هستند که قطعا می توانند سطح فنی تیم ملی را افزایش دهند.
کد خبر : 934550

علی رشیدی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره مسابقات قهرمانی جهان کبدی ساحلی که به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار شد اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی میزبانی و همکاری بسیار خوبی با فدراسیون کبدی داشت. برگزاری مسابقات ورزشی در این سطح باتوجه شرایط موجود کشورمان کار بزرگی است. در ابتدا 16 کشور برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند که در نهایت به دلیل شرایط منطقه 6 کشور انصراف دادند و 10 کشور برای این مسابقات به ایران آمدند. وقتی در ایران موفق به میزبانی می شویم، در اصل موفق شده ایم توانایی کشورمان در میزبانی از مسابقات را به رخ دنیا بکشانیم.

وی افزود: ورزش تنها رویدادی است که در آن می توانیم میزبان کشور های خارجی و اروپایی باشیم. در مسابقات قهرمانی جوانان جهان که در ارومیه میزبانی کردیم، بیشتر کشورهای حاضر در این مسابقات از شرایط کشور تعجی می کردند و می گفتند انتظار این فضا را نداشتیم چراکه در رسانه ها بسیار بد گفته شده است. این میزبانی ها تأثیرات بسیار مثبتی در همه زمینه ها و مخصوصا مدیریت ورزشی دارد و نشان می دهد که ما نیز می توانیم میزبان رویداد های جهانی باشیم.

سرپرست دبیری فدراسیون کبدی درباره لژیونرهای کشورمان در لیگ ستارگان هندوستان تصریح کرد: در لیگ پروکبدی هندوستان از 17 کشور دنیا بازیکن وجود دارد و سطح بسیار بالایی دارد. 18 بازیکن از کشور ما نیز در این لیگ حضور دارند. یکی از بازیکنان ما برای یک فصل سه ماهه 15 میلیارد تومان دریافت کرده است. کمترین مبلغ قراردادی بازیکنان ما یک میلیارد است. علاوه بر 18 بازیکن یک مربی نیز داریم که در این لیگ مشغول هستند. این مسابقات آخر مهر ماه شروع و در آخر دی ماه به پایان می رسد. این لژیونرها قطعا به سطح فنی تیم ملی کمک زیادی می کنند چرا که در کشوری هستند که خاستگاه این ورزش است و بهترین ها در این لیگ حضور دارند.

رشیدی در خصوص جوان گرایی تیم ملی تأکید کرد: در بازی های آسیایی داخل سالن تایلند که لغو شد، یک تیم کاملا جوان در اختیار سرمربی تیم ملی قرار دادیم. در مسابقات آسیایی هانگژو میانگین سنی بالا رفته بوده بود و در ترکیب جدید تقریبا 80 درصد از بازیکنان را تغییر دادیم و میانگین سنی را به 23 سال رساندیم که متأسفانه این بازی ها به تعویق افتاد. برای مسابقات زمستان که در هندوستان برگزار می شود برنامه ریزی خوبی کرده ایم تا با تیم جوانی به این مسابقات برویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب