دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1403 - 00:01

خاورمیانه جدید در حال شکل‌گیری است!

خاورمیانه جدید در حال شکل‌گیری است!
منطقه و حتی دنیا در حال تغییر است؛ زیرا بیداری اسلامی فراگیر شده و ملت‌های آزاد‌اندیش هوشیارانه در برابر جنایتکاران جهان ایستادگی می‌کنند و بدون بیم جانشان، خواستار نابودی اسرائیل هستند.
کد خبر : 934482

خبرگزاری آنا- عماد نجار: پس از ترور ناجوانمردانه «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و یارانش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌‎وزیر رژیم صهیونیستی با استناد به واژه‌ای قدیمی و خاک گرفته، مدعی «تلاش برای تغییر در واقعیت استراتژیک کل منطقه غرب آسیا» شد.

قدمت عبارت «خاورمیانه جدید» به سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد که «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه وقت آمریکا، بحران‌های منطقه‌ای را درد زایمان خاورمیانه جدید نامید.

آنچه که باعث نقش بر آب شدن تمام این برنامه‌های رویاگونه شد، بروز و ظهور مقاومت در منطقه بود که با پشتوانه مردمی و اتکا به یاری خداوند بر پایه اعتقادات اسلامی قدرت گرفت

با این حال، علیرغم هزینه‌های کلان در ابعاد انسانی، تسلیحاتی، منابع و ثروت‌های ملی، این طرح نتوانست دستاورد‌های از پیش تعیین‌شده را برای واشنگتن محقق کند- طرحی که در آن حذف حزب‌الله، حماس، نابودی مقاومت منطقه، سقوط دولت بشار اسد، تجزیه ایران و عراق، احیای فرقه‌گرایی و جنگ در یمن گنجانده شده بود.

اما تمام کسانی که طرح‌هایی برای ایجاد تغییرات در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا داشتند، نه‌تنها موفق نشدند، بلکه از چرخه قدرت حذف شدند و این منطقه همچنان در اختیار ملت‌های آن باقی ماند.

رژیم صهیونیستی نیز از بدو تاسیس طرح مشابهی را دنبال می‌کرد که در مراحل نخست، اشغال کل سرزمین مقدس فلسطین و سپس در قالب پروژه «نیل تا فرات»، اشغال کشور‌های اطراف را شامل می‌شد و در این مسیر از حمایت‌های بی‌شائبه غرب و حتی برخی کشور‌های منطقه برخوردار بود.

اما آنچه باعث نقش بر آب شدن تمام این برنامه‌های رویاگونه شد، بروز و ظهور مقاومت در منطقه بود که با پشتوانه مردمی و اتکا به یاری خداوند بر پایه اعتقادات اسلامی قدرت گرفت و موجب شد اسرائیل دیگر نه‌تنها به فکر اشغال دیگر کشور‌ها و تخیلات نیل تا فرات نباشد، بلکه رویای اشغال کل فلسطین را نیز فراموش کند و تنها تلاش برای حفظ بخش‌هایی داشته باشد که تا آن زمان با کشتار و جنایت اشغال کرده بود.

این تحقیر برای اسرائیل بسیار گران تمام شد و تلاش چندین‌باره برای احیای آبروی رفته نیز بی‌نتیجه بود که از آن جمله می‌توان به اخراج نظامیان اسرائیلی در سال ۲۰۰۰ از جنوب لبنان، جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ و جنگ‌های ۳۳، ۲۲، ۱۱ و ۶ روزه اشاره کرد.

پس از این دوران حقارت، محور عبری-غربی طرح ایجاد موجودیتی فاقد عقل و درایت، اما برخوردار از امکانات بالا را تدارک دید و گروه‌های تکفیری متعددی را با هدایت جریان‌های مختلف به وجود آورد. 

اکنون می‌توان گفت که منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا (بقول برخی‌ها خاورمیانه) در قالبی جدید در حال ایجاد و ظهور است

این طرحی فجیع و متکی به حمایت‌های بی‌دریغ و اطلاعات همه‌جانبه با هدف نابودی مراکز مقاومت بود که البته نتیجه معکوس داد؛ چراکه قدرت گرفتن مقاومت و نابودی تکفیری‌ها را در پی داشت.

بعد از آن، تا وقوع طوفان الاقصی شاهد کشاکش‌های پیاپی بین اضلاع مختلف محور مقاومت با دشمن صهیونیست بودیم و آنچه در ماه‌های اخیر بر مردم بی‌دفاع غزه رفت، تا ابد، چون لکه ننگی بر پیشانی حامیان غربی اسرائیل می‌ماند.

با تمام این احوال، هیچ یک از اهدافی که رژیم صهیونیستی در ابتدای پذیرش ضربه مهلک طوفان الاقصی تعریف کرده بود، حاصل نشد و تنها دستاورد ارتش‌های اسرائیل، آمریکا و سایر متحدان غربی، کشتار مردم غزه و تحمیل گرسنگی به بازماندگان بود. 

اکنون می‌توان گفت که منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا (بقول برخی‌ها خاورمیانه) در قالبی جدید در حال ایجاد و ظهور است؛ اما نه به شیوه مورد انتظار نتانیاهو.

آری منطقه و حتی جهان در حال تغییر است؛ زیرا بیداری اسلامی فراگیر شده و ملت‌های آزاداندیش هوشیارانه در برابر جنایتکاران جهان ایستادگی می‌کنند و جان بر کف، روز‌ها و شب‌های زیادی در خیابان‌های همه کشور‌های جهان تجمع اعتراض‌آمیز راه می‌اندازند و خواستار نابودی اسرائیل می‌شوند.

دیگر سرکوب و زندان و کشتار نمی‌تواند مانع از بیداری ملت‌ها شود و دنیا شاهد قدرت گرفتن قلب‌های روشن‌شده با نور اسلام ناب است. هر روز بر تعداد پیروان اسلام ناب افزوده و از تعداد حامیان رژیم کودک کش صهیونیستی کاسته می‌شود.

به یاری خداوند، طرح منطقه جدید در حال بسط به دنیایی جدید با تعریف تمدن نوین اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب