دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدی بیان کرد:

انتقال بودجه دارویار به بودجه عمومی کشور

انتقال بودجه دارویار به بودجه عمومی کشور
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یکی از مشکلات ما کمبورنقدینگی در دارو است، گفت: خوشبختانه قرار شد منابع بودجه دارویار به منابع بودجه ۱۴۰۴ منتقل شود.
کد خبر : 934325

به گزارش خبرنگار سلامت آنا، سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه ایران فارما اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه حضور ۱۰۰ درصدی تمامی تولید کننده‌های دارویی کشور است.

وی افزود: امروز با بضاعتی که داریم ۹۹ درصد نیاز داخلی کشور را در ایران تولید می‌کنیم. وظیفه ما در سازمان غذا و دارو تسهیل امور تولید است.

محمدی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب در ماه گذشته قیمت‌گذاری کلیه اشکال دارویی بود. مدتی بود که قیمت‌گذاری متوقف شده بود، اما خوشبختانه همه اقلام دارویی قیمت‌گذاری شد.

او با بیان اینکه یکی از مشکلات ما کمبورنقدینگی در دارو است، گفت: خوشبختانه قرار شد منابع بودجه دارویار به منابع بودجه ۱۴۰۴ منتقل شود.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که با جلسات مستمر با بانک مرکزی مطالبه انجام شد، تسهیلات ارزی بود، این تسهیلات وجود دارد و شرکت‌ها می‌توانند با معرفی سازمان غذا و دارو از این تسهیلات استفاده کنند.

وی یادآور شد: موضوع تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی صنایع دارویی پیگیری شده است و انشاءالله انجام می‌شود.

او یادآور شد: موضوع برون‌سپاری برخی فرایند‌های غیزحاکمیتی نیز همچنان در حال پیگیری است و از طریق مسیری با معاونت علمی یکی از فرایند‌ها در حال انجام است.

محمدی تاکید کرد: نمایشگاه‌ها فرصتی برای ارائه داشته‌هایمان به دیگران است. تعدد آنها انرژی آفرین و توصیه ما این است که هیئت‌های خارجی از همه غرفه‌ها و به ویژه تکنولوژی‌های نوین دارویی بازدید کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دارو دارویار
ارسال نظر
قالیشویی ادیب