دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر نفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نیست/ عبور از فصل سرد با کمترین چالش اولویت است

وزیر نفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نیست  عبور از فصل سرد با کمترین چالش اولویت است
وزیر نفت گفت: تلاش می‌کنیم با کمترین چالش از فصل سرد سال عبور کنیم. همچنین هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین روی میز دولت نیست.
کد خبر : 934299

به گزارش خبرگزاری آنا، محسن پاک‌نژاد امروز (چهارشنبه، ۱۱ مهر) در حاشیه نشست هیئت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از ناترازی انرژی که مهم‌تر است به موضوع بهینه‌سازی مصرف، مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف بازمی‌گردد که این موارد راهکارهایی دارد و بخش عمده‌ای از زحمت آن بر دوش مردم است که باید همراهی و همکاری لازم را انجام دهند تا بتوانیم موضوع ناترازی را به مرور زمان حل کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: ناترازی انرژی موضوعی نیست که ظرف یک یا دو سال ایجاد شده باشد. این ناترازی دستاورد سال‌هاست، مسائلی همچون تأخیر در سرمایه‌گذاری‌ها در آن دخیل بوده و حل آن نیز مستلزم گذشت زمان است و امیدواریم بتوانیم راهکارها در این بخش را به نتیجه برسانیم.

قیمت بنزین افزایش نمی یابد

پاک‌نژاد به بحث‌های مطرح‌شده درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی اشاره و بیان کرد: در این باره طرح و برنامه‌ای روی میز دولت نیست، البته این بحث فراتر از وزارت نفت است و ساختار حاکمیتی کشور در این زمینه باید تصمیم‌گیری کند. آنچه اولویت ماست در واقع حرکت به سمت مدیریت تقاضا و مصرف است.

رایزنی برای تجارت گاز

وی با اشاره به حضور هیئت روس که چند روز پیش به تهران سفر کردند گفت: در این رایزنی‌ها بحث‌هایی در رابطه با تجارت گاز مطرح شد و هدف این است که حوزه سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان هاب انرژی در منطقه مطرح شود که این موارد پیگیری خواهد شود.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که در فصل سرد سال وضع انرژی کشور چطور خواهد بود، اظهار کرد: تلاش ما این است که با کمترین چالش در این بخش روبه‌رو باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر نفت نفت بنزین
ارسال نظر
قالیشویی ادیب