دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1403 - 18:18

وزیر خارجه انگلیس: ایران را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم!

وزیر خارجه انگلیس: ایران را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم!
وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که انگلیس با همتایان ایرانی خود در حال مذاکره است و در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه، این کشور را به خویشتنداری دعوت می‌ کند.
کد خبر : 934199

به گزارش خبرگزاری آنا، دیوید لامی، وزیر خارجه انگلستان با انتشار متنی در صفحه شخصی خود با ابراز نگرانی نسبت به شتاب تحولات در غرب آسیا و احتمال تشدید بیشتر تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی گفت که با ایران برای کمک به کاهش تنش‌ها در تماس است.

وی افزود: بریتانیا (انگلیس) با همتایان ایرانی خود در حال مذاکره است و در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه، این کشور را به خویشتنداری دعوت می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت: هزینه جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه، بسیار زیاد خواهد بود.

لامی ضمن هشدار درباره وضعیت لبنان اظهارکرد: اوضاع در لبنان بسیار آشفته است و احتمال می‌رود به سرعت وخیم‌تر شود.

وی از شهروندان انگلیس خواست هرچه سریع‌تر لبنان را ترک کنند و بیان کرد: صحت و ایمنی شما اولویت ما است و تیم وزارت خارجه در لندن و بیروت شبانه‌روز تلاش می‌کند تا حمایت و پشتیبانی ارائه دهد و توصیه ما همان قبلی است: فوراً لبنان را ترک کنید. اوضاع لبنان می‌تواند بسیار خطرناک‌تر شود.

وزیر خارجه انگلیس در پایان خواستار آتش‌بس فوری بین حزب‌الله و اسرائیل شد و گفت: ما به یک راه‌حل دیپلماتیک برای مشکل لبنان نیاز داریم تا اسرائیلی‌ها و لبنانی‌ها بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.

لامی تاکید کرد: ما به صحبت با اسرائیلی‌ها و دیگران درمنطقه ادامه می‌دهیم و ما نمی‌خواهیم اسرائیل به سال‌هایی بازگردد که خود را در لبنان در باتلاق گرفتار می‌دید. ما خواستار تشدید تنش نیستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب