دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر علمی اولین همایش ملی حقوق شهری و شهرسازی خبر داد؛

راه اندازی رشته حقوق شهری و شهرسازی در دانشگاه پیام نور

راه اندازی رشته حقوق شهری و شهرسازی در دانشگاه پیام نور
دبیر علمی اولین همایش ملی حقوق شهری و شهرسازی از راه اندازی رشته حقوق شهری و شهرسازی در دانشگاه پیام نور خبر داد.
کد خبر : 934134

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا ایرانشاهی در افتتاحیه اولین همایش ملی حقوق شهری و شهرسازی که در دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: تمام رشته‌های میان رشته‌ای و اساتید رشته جغرافیا در گرایش‌های مختلف همچنین سایر رشته‌های جامعه شناسی و روانشناسی برای برگزاری این همایش با کمیته علمی همایش همراهی کردند. 

وی در ادامه تصریح کرد: از حدود یکسال پیش جلسات متعددی برای تعیین اهداف، محور‌ها و برنامه‌های کلان همایش فوق برگزار شد و ده‌ها مرکز و پژوهشگاه با ما همکاری کردند. هدف اصلی این بود همایش مسئله محور و کاربردی باشد و بتواند برای مشکلات موجود در خصوص حقوق شهری راهکار ارائه دهد.

ایرانشاهی بیان کرد: همراهی و همکاری سازمان‌های دولتی و عمومی علاوه بر اینکه بر مسئله محور بودن همایش کمک کرد بلکه موجب برگزاری پیش همایش‌هایی متعدد شد. 

به گفته وی، همایش فع با استقبال خوبی مواجه شد به طوری که حدود ۶۵۰ مقاله در محور‌های مختلف همایش دریافت کردیم. حدود ۱۰۰۰ پژوهشگر در این همایش مشارکت کردند که ما آثار آنها را دریافت نمودیم.

دبیر علمی اولین همایش ملی حقوق شهری و شهرسازی تأکید کرد: مقالات ارسال شده در این همایش حدود یکصد استاد داوری مقالات را انجام دادیم در نهایت هیات داوران بیش از ۲۰۰ مقاله را مورد پذیرش نهایی قرار گرفتند و گواهی پذیرش به صورت الکترونیکی صادر شد. ۱۸ مقاله امروز در سه پنل تخصصی ارائه می‌شود.

ایرانشاهی یادآور شد: تاسیس دبیرخانه دائمی حقوق شهری و شهرسازی در دانشگاه پیام نور، را ه اندازی رشته حقوق شهری و شهرسازی در دوره کارشناسی ارشد و تنظیم سند ملی حقوق شهری و شهرسازی و ... از برنامه‌های مهم ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب