دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شهادت سید حسن نصرالله؛ میراث یک رهبر مقاومت و معجزه مکتب حسینی است

شهادت سید حسن نصرالله؛ میراث یک رهبر مقاومت و معجزه مکتب حسینی است
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت: ما این روز‌ها خبر شهادت مجاهدی را شنیدیم که به واقع در راه خدا جهاد کرد. برای فهم شخصیت این سید شهید، به صحبت‌های مقام معظم رهبری دقت کنید و چند بارآن را بخوانید. سید حسن نصرالله معجزه تربیت ناب اسلامی و مکتب حسینی بود که به واقع در دنیای ظلمانی امروز ما درخشید.
کد خبر : 934052

به گزارش خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام جواد حاج علی‌اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی، در تجمع دانش‌آموزی در محکومیت جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی که در یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد، اظهار کرد: وقتی جهاد اتفاق می‌افتد، کسی که سینه به سینه با دشمن می‌جنگد، در منطقه امن رضای خداوند متعال قرار می‌گیرد. از این مقام بالاتر، مقام رضایت نفس مطمئنه است که مطابق با آیه قرآن، این شخص راضیه مرضیه است. بر اساس احادیث نیز، جلوه کامل این آیه سوره فجر، مقام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. قله؛ اباعبدالله الحسین است و هر یک از مومنین به نسبت نزدیکی با زندگی و سلوک اباعبدالله در مسیری از این قله قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به ارزش والای جهاد فی سبیل‌الله، ادامه داد: جهاد دری است که برای خاصان و دوستان برگزیده خداوند باز می‌شود. مجاهد فی سبیل‌الله دائماً در حال سیر الی‌الله است تا آنجا که با شهادت به مقامی می‌رسد که بالاتر از آن نمی‌توانست به آن دست پیدا کند.

امام‌جمعه تهران در ادامه افزود: این روزها خبر شهادت مجاهدی را شنیدیم که به واقع در راه خدا جهاد کرد. برای درک عمیق شخصیت این سید شهید، لازم است به صحبت‌های مقام معظم رهبری توجه کنیم و چند بار آن را بخوانیم. سید حسن نصرالله معجزه تربیت ناب اسلامی و مکتب حسینی بود که به‌راستی در دنیای ظلمانی امروز ما درخشید.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری افزود: اگر مقام معظم رهبری شمس باشد، سید حسن نصرالله ماه است؛ آن هم ماهی منیر که به‌خوبی توانست نور ولایت را منعکس کند. او نه تنها در اسم بلکه در معنای واقعی و عملی، حجت‌الاسلام بود.

وی همچنین به تعبیرات قرآنی و معارف دینی اشاره کرد و گفت: آغاز نصرالله که این روزها مطرح شده، تعبیر بسیار دقیقی است و منطبق بر قرآن. شهادت، خصوصیتی دارد که بعد از آن، سبقت‌دهنده و رشددهنده مسیر الی‌الله است. همان‌طور که پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی شاهد فتوحات زیادی در محور مقاومت بودیم، خون سید حسن نصرالله نیز در آگاهی‌بخشی به جهانیان و آزادی‌خواهان تأثیر بسزایی خواهد داشت و شما این آگاهی جهانی را خواهید دید.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه اظهار داشت: عقلانیت در سید حسن نصرالله به کمال رسیده بود و اخلاق پسندیده‌اش مشهور بود. هر کسی که او را از نزدیک می‌دید، متوجه صمیمیت و صفای بسیار بالای ایشان می‌شد. اصلاً از حسن خلقش معلوم نبود که او یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار جهان اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه سید حسن نصرالله بیش از سه دهه برای رژیم صهیونیستی کابوس بود، افزود: سخنانی که او از روی عمق ایمان و اخلاص همچون حضرت علی (ع) بر زبان جاری می‌کرد، دل‌های مؤمنان را استوار و بر دشمنان ضربات سنگینی وارد می‌کرد. اگر من از نزدیک فضای لبنان را ندیده بودم و با احزاب و دسته‌های مختلف لبنانی برخورد نکرده بودم، متوجه نمی‌شدم که حزب‌الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله چقدر تأثیرگذار و قدرتمند است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در بخشی دیگر از سخنان خود به آزادسازی جنوب لبنان از چنگال رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در جریان آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، طوایف مختلف با یکدیگر درگیری و مشکلات داشتند، اما با حضور رهبری همچون سید حسن نصرالله، با خضوع در برابرش می‌نشستند. کسانی که روزی قصد جان او را داشتند، با رفتار حکیمانه‌اش به او علاقه‌مند شدند.

وی با اشاره به این که حزب‌الله لبنان امروز به یکی از مراکز انباشته از نیروهای آماده به کار تبدیل شده، گفت: سید حسن نصرالله چرخه تربیت دینی را در لبنان فعال کرد. این سازوکار تربیتی که ایشان در حزب‌الله برقرار کرد، پیش از این توسط شهید چمران در لبنان آغاز شده بود. سید حسن نصرالله توانست الگوهای انقلاب اسلامی ایران را به بهترین شکل در لبنان پیاده کند.

وی در پایان سخنان خود افزود: با شهادت سید حسن نصرالله، ضربات حزب‌الله کوبنده‌تر و جدی‌تر خواهد شد. لازم است همه ما پیام‌های مقام معظم رهبری قبل و بعد از شهادت سید حسن نصرالله را با دقت بخوانیم، زیرا راه به خوبی نشان داده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب