برگزاری نشست هماهنگی برنامههای ۱۳ آبان
به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی در جلسه هماهنگی ستاد یوم الله ۱۳ آبان که صبح امروز با حضور سردار محمدرضا نقدی در سالن جلسات وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد با اشاره به اینکه پس از بازگشایی مهر، نقشه راهی برای نظام تعلیم و تربیت با نگاه آرمانی سند تحول طراحی و ابلاغ شد، گفت: در کنار آموزش، مسئولیت بزرگ انتقال ارزشها، آداب و سنن، مهارتهای زندگی و ارزشهای دینی از مهمترین آنهاست.
وی ادامه داد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامههای آموزشی و پرورشی نوین در ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت و متناسب با اهداف هر دوره تحصیلی برنامهریزی و اجرا میشود که ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی اولین و برجستهترین آنهاست چرا با همه ساحتها ارتباطی تنگاتنگ دارد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نقش محوری آموزش و پرورش در حوزهای فرهنگی بیان کرد: در این مجموعه بالاترین نقش را تشکلهای دانش آموزی دارند.
وی بر تشکیل مستمر جلسات تشکلهای دانش آموزی اشاره کرد و گفت: باید برای انجام موفق این مهم، نقشه راهی طراحی شود تا بتوان همسو و همراه برنامههای آموزشی، برنامههای فرهنگی نیز دنبال شود.
سردار نقدی نیز در ادامه جلسه ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله گفت: بیشک ما در مسیرتحول بزرگ جهانی هستیم، زیرا حوادث و جنایاتی که در جهان رخ داده است جهانیان را با بیداری مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه استکبار از درون در حال متلاشی شدن است، ادامه داد: جبهه مقاومت در عرصه راهبردی در حال پیشروی است و شهادت سیدحسن نصرالله منشأ تحولات بزرگ میشود و قطعاً بر انگیزه مبارزان حزب الله، صدها برابر افزوده خواهد شد.
وی با تشکر از نگاه تربیتی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: جای تقدیر دارد که آموزش و پرورش در کنار همه دغدغهها به مسائل تربیتی و فرهنگی نگاه ویژهای دارد.
سردار نقدی با اشاره به سخنان دکتر پزشکیان پیرامون مسائل فرهنگی و اجتماعی اذعان کرد: مدرسه بهترین مکان برای آموزشهای اجتماعی و رفع بسیاری از چالشها و معضلات اجتماعی است. در این میان نقش معلم به عنوان یک مربی تربیتی، مهم و انکار ناپذیر است.
وی با اشاره به تکالیف ۱۳ آبان بیان کرد: یکی از مهمترین برنامهها باید تعمیق برائت از استکبار باشد و در این میان انتظار میرود نقش دانشآموزان پررنگتر و برجستهتر باشد و در قالبهای مختلف فرهنگی به نمایش گذاشته شود.
انتهای پیام/