دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1403 - 08:57

کفاشیان: در فوتبال المپیکی نشدیم مسئولیت را با فدراسیون بدانیم/ آفتاب انقلاب کمپ تیم‌های ملی دوومیدانی می‌شود

کفاشیان: در فوتبال المپیکی نشدیم مسئولیت را با فدراسیون بدانیم  آفتاب انقلاب کمپ تیم‌های ملی دوومیدانی می‌شود
عضو هیئت رئیسه فدراسیون دوومیدانی گفت: مجموعه آفتاب انقلاب تبدیل به کمپ تیم‌های ملی می‌شود.
کد خبر : 934020

علی کفاشیان در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره اینکه حضور احمد دنیامالی به عنوان وزیر ورزش تا چه اندازه می‌تواند به رشد و توسعه ورزش پایه و مدال آور دوومیدانی کمک کند، اظهار کرد: آقای دنیامالی تازه کار خود را در وزارت ورزش آغاز کرده و به رشته‌های پر مدال خیلی اهمیت می‌دهند. خود او رئیس فدراسیون رشته پر مدال قایقرانی بوده‌. بر ورزش مسلط هستند و از ما برنامه ۲، ۴، ۸ و ۱۰ ساله برای توسعه خواسته‌اند.

وزیر ورزش به دنبال مدال آوری بانوان است  

عضو هیئت رئیسه فدراسیون دوومیدانی افزود: از سایر فدراسیون‌ها چنین خواسته‌ای را داشته و قول پرداخت بودجه‌های بسیار خوب را داده‌. هدف وی این است که تنها در سه چهار رشته صاحب مدال نشویم بلکه با تقویت تمامی فدراسیون‌های المپیکی، بتوانیم تعداد رشته‌های مدال آور را افزایش دهیم. از برنامه‌های مهم وزیر ورزش کسب مدال در رشته‌های مختلف به خصوص بانوان است تا بتوانیم در المپیک‌های بعدی نتایج بهتری به دست آوریم. باید همه فدراسیون‌ها دنیامالی را برای رسیدن به اهداف خود کمک کنند و متعاقباً او نیز نیاز‌های فدراسیون‌ها را در حیطه مسئولیت خود تأمین کند.

آفتاب انقلاب کمپ تیم‌های ملی می‌شود

وی درباره اینکه مجموعه آفتاب انقلاب دیگر در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد و نارضایتی‌هایی به دنبال داشته، گفت: مجموعه آفتاب انقلاب تبدیل به کمپ تیم‌های ملی می‌شود. حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی گفته که این مجموعه محل تمرین و اقامت تیم‌های ملی شود. ضمن اینکه نخبگان هم بتوانند از امکانات آن بهره ببرند. عموم مردم می‌توانند از دیگر ورزشگاه‌ها نظیر شیرودی، کشوری، پاس و ... استفاده کنند. البته بسیاری از ورزشکاران دوومیدانی عادت به استفاده از مجموعه آفتاب انقلاب داشتند و باید برنامه‌ای برای آنها چیده شود ولی این مجموعه برای عده‌ای افراد خاص است.

در فوتبال المپیکی نشدیم مسئولیت را با فدراسیون بدانیم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص افزایش فدراسیون‌ها یادآور شد: سیاست وزیر ورزش بر این است که تعداد فدراسیون‌ها افزایش پیدا کند تا رشته‌های المپیکی بتوانند با تمرکز بیشتری و در کنار همکاری با کمیته ملی المپیک، در ادوار بعدی المپیک موفق‌تر در مدال آوری باشند. ضمن اینکه هر رشته‌ای باید مسئولیت خود را برای کسب مدال بداند و وزارت ورزش می‌تواند ناظر بر عملکرد فدراسیون‌ها باشد. اینکه در فوتبال المپیکی نشدیم مسئولیت را با فدراسیون بدانیم و در رشته‌هایی که موفق شدیم نیز فدراسیون مربوطه مسئولیت داشته است.

سرمایه‌گذاری بیشتر در ورزش به سودمان است

کفاشیان درباره بازسازی ورزشگاه و ورود مستقیم وزیر ورزش عنوان کرد:، چون دنیامالی در کار‌های عمرانی بوده و سابقه موفقی در این زمینه داشته، خیلی خوب است و از نزدیک می‌تواند با پیگیری امور را به بهترین شکل پیش ببرد. تخصص دنیامالی عاملی بر تسریع نوسازی و بازسازی ورزشگاه‌ها و استادیوم‌ها خواهد شد. هر جایی ساخته شود نیاز ورزش کشور است، مثلاً در تهران پس از رفع نواقص آزادی، تنها مجموعه ورزشی ما برای میزبانی است پس از مجموعه ورزشی بزرگ تهران ساخته شود کاملاً مفید است و همچنین دیگر مجموعه‌ها تا میزبانی المپیک آسیایی را به ایران بدهند. هر چه بیشتر در ورزش سرمایه‌گذاری شود به سودمان است، ببینید در دوومیدانی مجموعه آفتاب انقلاب بسته شد و بخشی از مردم به مشکل خوردند، هر چه بیشتر اماکن ورزشی داشته باشیم باعث گرایش بیشتر جامعه به سوی ورزش خواهیم بود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب