دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1403 - 15:04

جریان فکری حزب‌الله و جبهه مقاومت هیچ‌گاه از بین نمی‌رود

جریان فکری حزب‌الله و جبهه مقاومت هیچ‌گاه از بین نمی‌رود
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر تأکید کرد: حزب‌الله و جبهه مقاومت، یک جریان فکری و دارای پایگاه اجتماعی است و هیچ‌گاه از بین نمی‌رود.
کد خبر : 933992

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، انسیه ماهینی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر که در یک برنامه تلویزیونی مرکز صدا و سیمای استان بوشهر گفت‌وگو می‌کرد با اشاره به شهادت شهید سیدحسن نصرالله و بیان اینکه شهادت مزد رشادت‌ها و فعالیت‌های چندین ساله این شهید سرافراز بود، گفت: در صحبت‌های این شهید در آخرین سخنرانی هایشان می‌توان دریافت که شهید سیدحسن نصرالله، پیش‌بینی این لحظه در زمان نزدیک را داشته‌اند. در مراسم تشییع پیکر سید فواد شکر یکی از فرماندهان حزب الله، شهید سید حسن به جای خداحافظ از جمله به امید دیدار استفاده می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه شهید سیدحسن نصرالله گفت که ممکن است حتی تمام سطح رهبری به فیض شهادت نائل شوند، متذکر شد: این شهید تأکید دارند که همگان باید بدانند، رویه‌هایی اندیشیده شده است تا در صورت وقوع این حالت فوق‌العاده آماده باشیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه حزب‌الله و جبهه مقاومت، یک جریان فکری و دارای پایگاه اجتماعی است و هیچگاه از بین نمی‌رود، توضیح داد: سیستم قائم به فرد و ذات نیست؛ بلکه شیوه رهبران بزرگ، تربیت جانشینان بزرگ است و جبهه مقاومت نیز چنین است.

جریان فکری حزب‌الله و جبهه مقاومت هیچ‌گاه از بین نمی‌رود

وی با اشاره به شهادت سیدعباس موسوی و دوران دبیر کلی سید حسن، اظهار کرد: مدیریت جبهه مقاومت طوری صورت گرفته است که خلئی در بحث جانشین فرماندهی اتفاق نخواهد افتاد و حزب‌الله با قدرت مسیر خود را پیش خواهد برد و این مصداق وعده الهی یعنی نصرالله قریب است.

ماهینی با بیان اینکه این پیروزی و موفقیت ظاهری، اشتباه تاکتیکی صهیونیست‌هاست که حتی حامیان آنان نیز بر آن اذعان دارند، گفت: مکنزی فرمانده سابق سنت‌کام و فرمانده عملیات ترور حاج قاسم می‌گوید: اشتباهی که ما با ترور قاسم سلیمانی انجام دادیم و اکنون ضربه آن را می‌خوریم، اسرائیل آن را تکرار کرد. اسرائیل، تمام اهرم‌های فشار خود را سوزاند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شهید ابراهیم عقیل از فرماندهان حزب الله لبنان که به تازگی در بیروت به شهادت رسیدند با روحیه دادن به مسلمانان وعده الهی در آیه ۱۱۰ سوره مبارکه یوسف می‌فرماید: آنگاه که رسولان مأیوس شدند و مردم گمان کردند که به آنان دروغ گفته شده است، در این هنگام، یاری ما به سراغ آنها آمد.

ماهینی اضافه کرد: این شهید می‌گوید، با در نظر گرفتن سختی‌هایی که جبهه حق در تاریخ کشیده است و در نهایت به پیروزی تبدیل شده، باید به وعده الهی باور داشت و به هم لبخند زد و گفت: ان نصرالله قریب.

وی با یادآوری این نکته که آنچه مسلم است، شواهد و قرائن تاریخی گواهی می‌دهد با از دست دادن هر رهبر، جانشین ارزشمندی جایگزین می‌شود، تشریح کرد: مسلما فقدان سید حسن نصرالله مصیبت بزرگی برای جهان اسلام است، اما آغاز راه نصرالله است.

ماهینی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری که بر همه مسلمانان فرض دانستند با تمامی امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث، آنان را یاری کنند، توضیح داد: فرض به معنای انجام کار در همان لحظه و بدون تاخیر است، بنابراین هر فرد مسلمان با همه امکانات مالی، جانی، قلمی، قدمی و ... باید به یاری نیرو‌های حزب‌الله آید و به نظر می‌رسد یکی از مهمترین کمک‌ها تولید محتوا و پاسخ به شبهات در فضای واقعی و مجازی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب