دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1403 - 13:02
آبشیرینی: کتب دفاع مقدس بخشی از تاریخ شفاهی ایران هستند

اهدای ۱۰۰ جلد کتاب «دا» به دانش‌آموزان و دانشجویان

اهدای ۱۰۰ جلد کتاب «دا» به دانش‌آموزان و دانشجویان
مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اعلام اهدای ۱۰۰ جلد کتاب «دا» به دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: کتب دفاع مقدس بخشی از تاریخ شفاهی ایران هستند.
کد خبر : 933757

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا به مناسبت هفته دفاع مقدس و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان کشور با وقایع دفاع مقدس، ۱۰۰ جلد کتاب «دا» برای توزیع میان دانش‌آموزان و دانشجویان از طرف حراست دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه اهدا شد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه مراسم اهدای این کتب در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا با تأکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از وظایف مهم اقشار جامعه است، گفت: شاید برای نسل جدید صحبت در مورد دفاع مقدس و تفاوت‌های جنگ تحمیلی ما با جنگ‌های دیگر و سخن گفتن از شهدا و جانبازان کمی‌دشوار باشد، اما آشنا شدن این نسل با آرمان‌های شهدا و اهمیت جهاد و مظلومیت ما در جنگ بر علیه تمام دنیا چیز‌های مهمی به آنها خواهد آموخت.

رضا آبشیرینی با تأکید بر اینکه موضوع دفاع مقدس و حفظ و تبیین ارزش‌های آن و زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا، اهمیت بسیاری می‌دهند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس را گنجینه‌ای تمام‌نشدنی برشمردند و نگاهی به بیانات مختلف ایشان در محافل گوناگون نشان می‌دهد یکی از موضوعات مورد توجه مقام معظم رهبری، دفاع مقدس و سیره شهداست که در این میان البته فراموش‌ نشدن آن توسط جوانان و الگوپذیری از شهدا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

اهدای ۱۰۰ جلد کتاب «دا» به دانش‌آموزان و دانشجویان/آبشیرینی: کتب دفاع مقدس بخشی از تاریخ شفاهی ایران هستند

وی با بیان اینکه کتاب‌های دفاع مقدس بخشی از تاریخ شفاهی ایران هستند، ادامه داد: کتاب‌های بسیاری از رشادت‌های مردم ایران اسلامی در زمان جنگ تحمیلی به رشته تحریر درآمده که مطالعه این کتاب‌ها در کنار اسناد تاریخی می‌تواند درباره این دوره از تاریخ سرزمینمان به خواننده کتاب دید وسیعی دهد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه کتاب‌های دفاع مقدس توانسته در این سال‌ها توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند، افزود: همه‌ساله در میان انواع کتاب‌ها، کتاب‌هایی که با موضوع دفاع مقدس، زندگینامه شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم هستند، با استقبال مناسبی از طرف مخاطبان مواجه می‌شوند که متولیان باید بر معرفی این کتب ارزشمند اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب