دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1403 - 10:57

طرح دامپروری دانشگاه آزاد ساوه به تصویب رسید

طرح دامپروری دانشگاه آزاد ساوه به تصویب رسید
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اعلام کرد که طرح دامپروری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در هیئت امنای استان مرکزی به تصویب رسیده است.
کد خبر : 933406

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست هیئت عامل کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

محمدباقر توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه بازدید از واحد ساوه به‌همراه حسین عبدی نماینده بازرسی منطقه پنج در جلسه استادان عضو هیئت عامل کشاورزی این واحد دانشگاهی و هیئت رئیسه دانشگاه آزاد ساوه شرکت کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و بازرسی منطقه ۵ با دعوت از دو مهمان موفق در امر کشاورزی از الیگودرز و کرمانشاه به بررسی مشکلات و مسائل مزرعه پژوهشی واحد ساوه و بررسی راه‌های توسعه کیفی این مزرعه پرداختند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این جلسه با اشاره به توان بالای علمی استادان دانشگاه گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی صاحب سرمایه‌های ارزشمندی هستیم که کمتر مراکزی از چنین سرمایه‌هایی برخوردار هستند.

طرح دامپروری دانشگاه آزاد ساوه به تصویب رسید

توکلی افزود: استادان دانشگاه سرمایه‌های مادی و معنوی و بالاترین دارایی‌های دانشگاه محسوب می‌شوند.

وی از مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه خواست با واگذاری مسئولیت علمی و اجرایی مزرعه پژوهشی این دانشگاه و اعتماد کامل به اعضای هیئت علمی گروه کشاورزی رفع مشکلات این بخش را به صاحب‌نظران نخبه این گروه علمی بسپارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، مدیریت هیئت عامل کشاورزی را بهترین راه بالا بردن راندمان محصول‌دهی مزرعه پژوهشی واحد ساوه عنوان کرد و ادامه داد: همچنین هیئت عامل کشاورزی باید بودجه لازم برای درآمد تعیین شده در بودجه مصوب واحد را تأمین کند.

توکلی در ادامه توضیح داد: طرح دامپروری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در هیئت امنای استان مرکزی به تصویب رسیده است.

عبدی نماینده بازرسی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی هم با اشاره به فعالیت‌های موفق واحد‌های کرمانشاه و الیگودرز راهکار‌هایی برای کسب درآمد در کشاورزی ارائه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه به شرح فعالیت‌های دوسال گذشته و تغییرات این دو سال مزرعه پژوهشی ازجمله محصول‌دهی باغ‌های پسته و زیتون پس از چندین سال به افزایش خروجی چاه مزرعه و همچنین طرح‌های واحد ساوه برای پویایی هرچه بهتر مزرعه پژوهشی پرداخت.

طرح دامپروری دانشگاه آزاد ساوه به تصویب رسید

مجتبی یوسفی‌راد، EC بالای آب چاه مزرعه پژوهشی واحد ساوه و ساختار خاک این مزرعه که در هشتاد درصد ماسه است را از موانع عمده گسترش هرچه بیشتر کشاورزی در این واحد دانشگاهی دانست.

به گزارش آنا، در این نشست مقرر شد هیئت عامل کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه پس از بررسی طرح‌های ارائه شده در حضور ریاست استان و نماینده بازرسی گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های قابل اجرا ارائه کنند.

در پایان این نشست توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی پس از بررسی راه‌های ارتقای فعالیت‌های کشاورزی واحد ساوه به اتفاق هیئت رئیسه دانشگاه از مزرعه پژوهشی و برداشت پسته و زیتون در این مزرعه دیدن کرده و در این بازدید نکات راهگشایی را متذکر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب