دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گاریدو: جزییات کوچک می توانست نتیجه دربی را تغییر دهد/ نکونام هم مثل من می داند فوتبال یعنی چه

گاریدو: جزییات کوچک می توانست نتیجه دربی را تغییر دهد  نکونام هم مثل من می داند فوتبال یعنی چه
سرمربی تیم پرسپولیس گفت: یک صحنه می‌تواند نظر همه افراد را تغییر بدهد و شرایط را عوض کند، سرمربی همیشه وابسته به نتایج است.
کد خبر : 933299

به گزارش خبرگزاری آنا، خوان کارلوس گاریدو پس از برتری پرسپولیس در دربی مقابل استقلال در نشست خبری اظهار کرد:  نکته اول این است در تمام دنیا، نتیجه را تحلیل می‌کنند. یک صحنه می‌تواند نظر همه افراد را تغییر بدهد و شرایط را عوض کند. سرمربی همیشه وابسته به نتایج است.

وی ادامه داد: باید از شرایطی که ایجاد شده است، لذت ببریم، چون همه کارهای ما درست از آب درآمده است. کار می‌توانست به همین شکل باشد و نتیجه فقط به‌خاطر یک حرکت عوض می‌شد. با این حال می‌خواستیم همین کار را در زمین انجام بدهیم و باید متوجه شویم که این فوتبال است. همه ما خوشحال هستیم و باید به تیم تبریک بگویم که بازی بسیار خوبی ارائه کرد.

سرمربی پرسپولیس خاطر نشان کرد: می‌توانستیم یک بر صفر ببازیم؛ صفر - صفر مساوی کنیم یا گل تساوی را در دقایق آخر دریافت کنیم. کار همان کار است. در آن شرایط نیز سرمربی همین تیم را انتخاب می‌کند. من نظرم را درباره فوتبال تکرار کرده‌ام. همه بازیکنان خیلی خوب بودند و بازی بسیار خوبی ارائه کردند.

گاریدو ادامه داد: استقلال سختی‌هایی در طول مسابقه تحمیل کرد. همه بازیکنان از لحاظ تاکتیکی، تمرکز خیلی بالایی داشتند و وظایف خود را انجام دادند. می‌توانم نام برخی بازیکنان را برجسته کنم، اما همه آنها عملکرد خوبی داشتند. کارهایی که در مسابقه نیاز داشتیم، انجام دادیم و کنترل بازی را در اختیار گرفتیم.

سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه چطور تیم توانست رامین رضاییان را کنترل کند، گفت: این یکی نکات مهم و کلیدی بازی بود؛ اینکه بازی را تحلیل کنیم و بدانیم چه کار می‌خواهد انجام دهد و بازیکنان باید بدانند چطور مشکلاتی که ایجاد می‌شود را حل کنند. کاری که میلاد محمدی، وحید امیری و سروش رفیعی انجام دادند، عالی بود. شما این سوال را از من پرسیدید و من باید بگویم که این ۳ نفر کاری را که تیم نیاز داشت را انجام دادند و یکی از پایه‌های قدرت تیم حریف را از بین ببرند.

گاردیو در خصوص اینکه نظر او درباره استقلال چیست و شایعاتی وجود دارد که نکونام پس از این باخت برکنار شود، گفت: استقلال تیمی رقابتی و سخت است. وضعیت تاکتیکی دارند که سخت می‌توانید دفاع کنید. در فوتبال یکسری جزئیات کوچک می‌تواند تغییر ایجاد کند.

وی ادامه داد: یک صحنه کوچک می‌توانست همه چیز را عوض کند. در همین بازی یک صحنه استقلال می‌توانست به گل برسد و همه چیز عوض می‌شد. نکونام مثل من می‌داند فوتبال یعنی چه. ما می‌دانیم تحلیل عمیق وجود ندارد، اگر یک نتیجه‌ای کسب کنیم که اگر ببریم خوب است و اگر ببازیم، بد.

سرمربی پرسپولیس گفت: من خودم بازی را تحلیل می‌کنم و بازی سختی بود. جزئیات کوچکی می‌توانست نتیجه بازی را عوض کند. ما استحقاق پیروزی را داشتیم ولی این داخل فوتبال واضح است که یک اتفاق کوچک می‌تواند همه چیز را عوض کند.

گاردیو در پاسخ به این سوال که شانس را چقدر در کسب این نتیجه تاثیرگذار می‌دانید، گفت: هر چیزی که شما خودتان فکر می‌کنید.وقتی آمدم، می‌دانستم پرسپولیس باید همیشه ببرد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به اینکه آیا فکر می‌کرد که تیم را بتواند به چنین جایگاهی برساند و اینکه چقدر تعویض‌های او در کسب این نتیجه مهم بود، گفت: تعویض‌ها را خودتان ارزیابی کنید و هر چه چیزی نظرتان است را بگویید. من وقتی پرسپولیس آمدم، می‌دانستم که می‌خواهند همیشه ببرد و بازیکنان خوبی دارد. می‌دانستم باید این ترکیب را مدیریت کنم و این یکی از مشکلات بزرگم است. اینکه بازیکنان خوبِ زیادی داریم.

وی ادامه داد: بازیکنانی داشتیم که به سطح تیم رسیدند. با این حال باید بگویم که همه بازیکنان باید به تیم کمک کنند، حتی آنان که بازی نمی‌کنند. وقتی صحبت از این می‌شود که برخی بازیکنان بازی نمی‌کنند این موضوع خجالت‌آور است. مدیریت تیم و این قضیه برای سرمربی سخت است و همیشه برخی افراد می‌خواهند که یک بازیکن به طور مثال بازی کند و یک بازیکن بازی نکند.

گاریدو گفت:‌من نهایت سعی خود را برای این تیم گذاشتم و اتفاقات زیادی است که دارد رخ می‌دهد و جزئیات زیادی که مربی باید آن را کنترل کند، برخی مواقع من باید فردِ بد این فیلم باشم، زیرا که هر کسی باید سر جای خودش باشد تا بازیکنانی که استعداد زیادی دارند، بتوانند عملکرد خوبی به اجرا گذارند. ان‌شاءالله که بتوانیم پیشرفت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب