دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیش‌نویس ارزیابی مدارس در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش

پیش‌نویس ارزیابی مدارس در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش
مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: پیش‌نویس ارزیابی مدرسه آماده شده است که این پیش‌نویس باید در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش و مرکز تضمین و ارزیابی کیفیت نظام آموزشی قرار گیرد تا با همکاری این دو نهاد الگوی ارزیابی مدارس طراحی شود.
کد خبر : 933295

علی پارسانیا، مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری آنا، درباره ارزیابی مدارس مطابق با سند تحول بنیادین اظهارکرد: خلا نقشه راه یکی از پروژه های سند تحول بنیادین ارزیابی مدارس است، ما در حال حاضر 147 پروژه داریم که اگر بخواهیم سند تحول بنیادین را اجرا کنیم باید این 147 پروژه را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از این پروژه‌ها ارزیابی مدارس است، تصریح کرد: این پروژه پیش نیاز و وابسته پروژه طراحی و استقرارالگو مدرسه مطلوب سند تحول است که در این راستا الگو مدرسه مطلوب طراحی شده است و شاخص‌ها هم  به عنوان پیش نویس طرح آماده شده است که باید اجرا و براساس این شاخص ها الگو ارزیابی هم طراحی شود.

مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش با اشاره به شاخص‌های پروژه طراحی و استقرار الگو مدرسه مطلوب سند تحول، عنوان کرد: این شاخص‌ها در حوزه مدیریت مدرسه، فضای مدرسه، نقش کنشگران معلمان و والدین در مدرسه، برنامه های آموزشی و پرورشی و خروجی مدرسه در چند طبقه تقسیم بندی شده‌اند.

پارسانیا با بیان اینکه شاخص ها و استانداردها امکان ارزیابی را به ما می‌دهد، ابراز کرد: پیش‌نویس ارزیابی مدرسه آماده شده است که این پیش‌نویس باید در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش و مرکز تضمین و ارزیابی کیفیت نظام آموزشی قرار گیرد تا با همکاری این دو نهاد الگوی ارزیابی مدارس طراحی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب