دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1403 - 00:50

محمودی: توتولو یکی از بازوهای اصلی پیاتزاست/ بازسازی تیم ملی والیبال حداقل دو سال زمان می برد

محمودی: توتولو یکی از بازوهای اصلی پیاتزاست  بازسازی تیم ملی والیبال حداقل دو سال زمان می برد
ملی‌پوش سابق والیبال گفت: توتولو یکی از بازوهای اصلی پیاتزا خواهد بود و نقش بسیار مهمی را در رونق تیم ملی خواهد داشت.
کد خبر : 933246

شهرام محمودی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه روبرتو پیاتزا به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران می‌تواند به اهداف خود از جمله صعود به المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس دست یابد، اظهار کرد: اهداف بسیار خوبی ترسیم شده و فکر می‌کنم تیم ملی والیبال نیاز به بازسازی اساسی دارد. هر مربی سبک و سیاق خودش را دارد، ما سال گذشته نتایج خوبی نگرفتیم. بعد از دو دوره حضور در المپیک، نتوانستیم به این رقابت‌ها صعود کنیم. حالا هدف صعود به المپیک و قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر که اهداف بسیار خوبی است. راه تحقق چنین اهدافی یکدلی خانواده والیبال است. همه کمک کنیم تا والیبال ایران بتواند جایگاه حقیقی خود را بازستاند.

در رده‌های پایه بازیکنان خوبی داریم

وی در مورد اینکه نسل جدید والیبال ایران تا پیش از المپیک آماده می‌شود، گفت: همین الان بازیکنان جوان بسیار خوبی داریم که می‌توانند در خدمت تیم ملی باشند. آنها تا دو المپیک دیگر می‌توانند حضور داشته باشند. در رده‌های پایه هم بازیکنان خوبی داریم. امیدوارم با برنامه‌ریزی بسیار خوبی بتوانیم تیمی منسجم داشته باشیم. از تمام ظرفیت والیبال ایران به بهترین شکل استفاده کنیم و به لحاظ کیفی و فنی تیمی هماهنگ ساخته شود تا با کسب نتایج خوبی همراه شود.

توتولو رقابت‌های لیگ را تماشا خواهد کرد

ملی‌پوش سابق والیبال ایران درباره مدت زمان حضور پیاتزا در داخل ایران برای تماشای مسابقات لیگ یادآور شد: وقتی سرمربی خودش حضور داشته باشد و مسابقات را ببیند، شرایط خیلی بهتر می‌شود. قرار شده توماسو توتولو دستیار پیاتزا در ایران باشد و مسابقات لیگ را از نزدیک ببیند تا عملکرد و کیفیت بازیکنان را بسنجد. ارتباط بسیار خوبی بین کادرفنی و بازیکنان شکل می‌گیرد. در مورد مدت زمان حضور سرمربی تیم ملی فدراسیون والیبال باید تصمیم گیری کند که قطعاً بر مبنای قرارداد خواهد بود. شاید در سال آینده مدت زمان حضور پیاتزا افزایش پیدا کند. قطعاً حضور سرمربی مؤثرتر است ولی آنچه مشخص شده در این فصل توتولو رقابت‌های لیگ برتر والیبال را تماشا خواهد کرد.

بماند///محمودی: توتولو یکی از بازوهای اصلی پیاتزاست/ سرمربی تیم ملی والیبال پی از دو سال قضاوت شود

توتولو یکی از بازو‌های اصلی پیاتزا خواهد بود

وی در مورد اینکه توماسو توتولو با شناختی که از والیبال ایران دارد چقدر می‌تواند نقش مؤثری در رشد کیفیت تیم ملی داشته باشد، عنوان کرد: مربی خیلی خوبی است و مرتبه قبل هم که در ایران به مربیگری پرداخت کیفیت خودش را نشان داد. او مربی با دانش فنی بالایی است که می‌تواند به بالا رفتن سطح کیفی تیم ملی کمک زیادی کند. شرایط فرهنگی ایران را به خوبی می‌شناسد و با خاصیت و خلق و خوی بازیکنان ایرانی آشنایی کامل دارد. شناختی که او از شرایط والیبال ایران دارد به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در سطح بالاتری قرار بگیریم. او یکی از بازو‌های اصلی پیاتزا خواهد بود و نقش بسیار مهمی را در رونق تیم ملی خواهد داشت. امیدوارم همه امکاناتی که نیاز است برای تیم ملی فراهم شود و توتولو هم بتواند کیفیت بالای خود را در تیم ملی نشان دهد، چون حلقه اصلی ارتباطی بین پیاتزا و بازیکنان خواهد بود.

مدل مربیگری پیاتزا دو ساله جا می‌افتد

محمودی در خصوص اینکه چه زمانی می‌شود عملکرد پیاتزا را در تیم ملی والیبال ایران مورد قضاوت قرار داد، تأکید کرد: باید حقایق را مطرح کرد. اگر بخواهیم بازسازی اساسی صورت بگیرد، این بازسازی باید دو تا سه سال طول می‌کشد. بازیکنان جدید اضافه شوند، بازیکنان قبلی هم با خواسته‌های کادرفنی هماهنگ شوند، سیستم‌ها و مدل مربیگری پیاتزا تا جا بیفتند زمان خواهد برد و تیم به مرور زمان منسجم می‌شود. در خوش بینانه‌ترین حالت ممکن، دو سال زمان می‌برد تا پیاتزا بتواند خواسته‌های خود را به تیم منتقل کند. قرارداد با سرمربی که بتواند تیم را متحول کند بالای چهار تا پنج سال است. باید دست به دست هم دهیم تا پیاتزا که قراردادی چهار ساله دارد بتواند تیم ملی والیبال ایران را موفق به کسب نتایج بسیار خوب کند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب