دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1403 - 10:44

دوازدهمین مربی برتر والیبال جهان سرمربی تیم ملی ایران شد

دوازدهمین مربی برتر والیبال جهان سرمربی تیم ملی ایران شد
روبرتو پیاتزا مربی سرشناس والیبال دنیا با قراردادی ۴ ساله (۲+۲) به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران معرفی شد.
کد خبر : 930463

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، پس از پایان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرد که یکی از ۱۵ مربی برتر دنیا برای هدایت تیم ملی والیبال کشورمان به خدمت گرفته خواهد شد که بر این اساس مذاکرات رئیس فدراسیون والیبال با چندین گزینه مطرح والیبال دنیا پس از پایان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ آغاز شد و پس از مذاکرات و بررسی‌های متعدد روبرتو پیاتزا ایتالیایی که در رتبه دوازدهم دنیا قرار دارد به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران تا پایان المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس انتخاب و معرفی شد.

براین اساس پیاتزا که سابقه هدایت تیم‌های مطرح والیبال دنیا، چون میلانو ایتالیا، اسکرا بلخاتوف لهستان و مودنا ایتالیا را در کارنامه خود دارد، با قراردادی ۴ ساله (۲+۲) سکانداری تیم ملی والیبال کشورمان را برعهده گرفت.

با توجه به اینکه پیاتزا مثل دیگر سرمربیان سرشناس والیبال دنیا تا اردیبهشت ماه در لیگ ایتالیا مشغول به کار است، توماس توتولو ایتالیایی تحلیل‌گر برجسته والیبال دنیا به عنوان دستیار اول روبرتو نظاره‌گر مسابقات لیگ برتر ۱۴۰۳ خواهد بود و از آغاز مرحله پلی‌آف لیگ برتر در ایران حضور پیدا خواهد کرد و به نظارت و بررسی تمرینات و مسابقات تیم‌های لیگ برتری و‌دسته یکی می‌پردازد. توتولو هماهنگی‌های لازم را با مربیان تیم‌ها انجام خواهد داد و به شناسایی و شناخت بازیکنان خواهد پرداخت.

همچنین با توجه به اینکه مسابقات لیگ ملت‌ها در سال ۲۰۲۵ حدود یک ماه دیرتر نسبت به سال ۲۰۲۴ آغاز می‌گردد و پیاتزا و لژیونر‌های تیم ملی والیبال کشورمان اواسط اردیبهشت به صورت هم زمان به ایران خواهند آمد، فرصت کافی برای برگزاری تمرینات هدفمند و شناسایی اصلی تیم ملی مردان ایران برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۵ وجود خواهد داشت.

روبرتو پیازا متولد ۲۹ ژانویه ۱۹۶۸ (۵۶ ساله) در ایتالیاست و از سال ۱۹۹۰ وارد دنیای مربیگری شد و کار خود را با کمک مربیگری در تیم پارما شروع کرد. این مربی از سال ۲۰۰۹ وارد سمت سرمربیگری شد.

وی رتبه دوازدهم را در بین مربیان جهان دارد و سابقه مربیگری تیم‌های ملی هلند (۲۰۱۹-۲۰۲۴) و قطر (۲۰۱۶) و کمک مربی تیم ملی روسیه (۲۰۰۹-۲۰۱۰) را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. پیاتزا در باشگاه‌های میلانو ایتالیا، اسکرا بلخاتوف لهستان، مودنا ایتالیا، المپیاکوس یونان، یابرشکی ویگل لهستان و … به عنوان سرمربی حضور داشته است.

دوازدهمین مربی برتر والیبال جهان سرمربی تیم ملی ایران شد

از جمله افتخارات دوران مربیگری او می‌توان به این موارد اشاره کرد:

فصل ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳ نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا با تیم بره بانکا ایتالیا (بازیکنانی همچون اروین انگاپت، نیکولا گربیچ، آندرا آناستازی و … سابقه بازی برای این تیم را دارند)

فصل ۲۰۱۰ – ۲۰۱۱ قهرمان کاپ اروپا با تیم سیسلی ترویسو ایتالیا (بازیکنانی همچون آندرا آناستازی، نیکولا گربیچ و … سابقه بازی برای این تیم را دارند.)

فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ قهرمان چلنج کاپ اروپا با تیم میلانو ایتالیا (بازیکنانی همچون میلاد عبادی پور، جان پاتری، یوکی ایشیکاوا و … سابقه بازی برای این تیم را دارند.)

فصل ۲۰۱۵ – ۲۰۱۶ قهرمان جام حذفی یونان با تیم المپیاکوس یونان (بازیکنانی همچون لورزنو برناردی، تینه ارونات، دراگان تراویسا و … سابقه بازی برای این تیم را دارند.)

فصل ۲۰۱۶ – ۲۰۱۹ قهرمان سوپرکاپ ایتالیا با تیم مودنا (بازیکنان همچون آندرا آناستازی، لورزنو برناردی، ایوان زایتسف، دراگان تراویسا و … سابقه بازی برای این تیم را دارند.)

فصل ۲۰۱۷ -۲۰۱۸ قهرمان سوپرکاپ لهستان با تیم اسکرا بلخاتوف (بازیکنانی همچون امین اسماعیل نژاد، میلاد عبادی پور، ماریوس ولازلی، کارلوس کلوس و … سابقه بازی برای این تیم را دارند.)

فصل ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ قهرمان لیگ برتر لهستان با تیم اسکرا بخاتوف

فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ قهرمان سوپرکاپ لهستان با تیم اسکرا بلخاتوف

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته