دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آنا بخوانید؛

چه مواد غذایی را در فصل پاییز بیشتر مصرف کنیم؟ / بررسی خوراکی‌های حساسیت‌زا

چه مواد غذایی را در فصل پاییز بیشتر مصرف کنیم؟   بررسی خوراکی‌های حساسیت‌زا
برخی از افراد با شروع فصل بهار و پاییز دچار حساسیت فصلی می‌شوند. به طوری که خوردن برخی مواد غذایی، میوه‌ها و خوراکی‌ها برایشان مضر است و حساسیت آنها را دو چندان می‌کند.
کد خبر : 933245

به گزارش خبرگزاری آنا، برخی از افراد با شروع فصل بهار و پاییز دچار حساسیت فصلی می‌شوند. به طوری که خوردن برخی مواد غذایی، میوه‌ها و خوراکی‌ها برایشان مضر است و حساسیت آن‌ها را دو چندان می‌کند.

برخی از کارشناسان تغذیه معتقدند که انواع آجیل مانند بادام، گردو و فندق می‌توانند حساسیت‌های غذایی را در برخی افراد تحریک کنند. از سوی دیگر گروه غلات مانند گندم و محصولات حاوی گلوتن ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد باشد.
حساسیت داشتن به مواد غذایی و برخی فرآورده‌ها در افراد مختلف متفاوت است. گروهی از افراد هستند که ممکن است با خوردن شیر، پنیر و سایر محصولات لبنی که به لاکتوز حساسیت دارند، مشکل‌ساز شوند. همچنین برخی افراد به میوه‌هایی هسته‌دار مانند سیب، هلو و گیلاس حساسیت دارند که باید هنگام مصرف این میوه‌ها مراقب باشند. کلم بروکلی و کلم‌پیچ نیز ممکن است در برخی افراد حساسیت ایجاد کند.

 

چه مواد غذایی را در فصل پاییز بیشتر مصرف کنیم؟ / بررسی خوراکی‌های حساسیت‌زا

 

ادویه‌ها مانند دارچین و زردچوبه، غذا‌های فرآوری‌شده معمولاً حاوی مواد افزودنی و نگهدارنده‌هایی هستند که ممکن است باعث بروز حساسیت شوند.

علاوه بر موارد گفته شده در فصل پاییز، برخی از خوراکی‌ها و مواد غذایی به دلیل فصل برداشت و خواص تغذیه‌ای‌شان بسیار مناسب هستند.

کدو حلوایی به دلیل این که غنی از ویتامین A و فیبر است می‌توان آن را در سوپ‌ها، پوره‌ها و دسر‌ها استفاده کرد.

سیب به عنوان یک میوه پر از خاصیت، یکی از میوه‌های پاییزی است که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر می‌باشد.

گلابی دیگر میوه فصل پاییز است که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است این میوه در این فصل به وفور یافت می‌شود.

 

چه مواد غذایی را در فصل پاییز بیشتر مصرف کنیم؟ / بررسی خوراکی‌های حساسیت‌زا

 

خرمالو دیگر میوه مقوی فصل پاییز است که توصیه می‌شود حتما این میوه را روزانه مصرف کنید. این میوه خوشمزه و شیرین غنی از ویتامین C و فیبر است. همچنین انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و دارای خواص ضد التهابی است. از سوی دیگر سبزیجات ریشه‌ای مانند هویج، چغندر و سیب‌زمینی که در این فصل برداشت می‌شوند و غنی از مواد مغذی هستند بنابراین توصیه می‌شود در فصل پاییز حتما از این سبزیجات استفاده شود.

کلم و سبزیجات خانواده کلم مانند کلم بروکلی که سرشار از ویتامین C و فیبر هستند، ادویه‌جات پاییزی مانند دارچین، زنجبیل و جوز هندی که می‌توانند به غذا‌ها طعم و عطر خاصی بدهند، غلات کامل مانند جو دوسر و برنج قهوه‌ای که انرژی خوبی برای روز‌های سرد پاییزی محسوب می‌شوند را حتما در لیست غذایی خود قرار دهید، زیرا به دلیل غنی بودن این مواد غذایی از انواع ویتامین‌ها در سلامتی بدن نقش موثری دارند.

 

 

چه مواد غذایی را در فصل پاییز بیشتر مصرف کنیم؟ / بررسی خوراکی‌های حساسیت‌زا

انتهای پیام/

برچسب ها: آلرژی فصل پاییز
ارسال نظر
قالیشویی ادیب