دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیری در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

«حشاش‌» روایتی تاریخی _ عرفانی در بستری جنایی

«حشاش‌» روایتی تاریخی _ عرفانی در بستری جنایی
امیر امیری نویسنده نمایشنامه «حشاش» گفت: این نمایشنامه برگرفته از اتفاقات تاریخی عرفانی در سال‌های آخر حکومت روم شرقی است که اتفاقی جنایی را روایت می‌کند.
کد خبر : 933155

امیر امیری نویسنده نمایشنامه «حشاش» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: این نمایشنامه برگرفته از اتفاقات تاریخی در سال‌های آخر حکومت روم شرقی است که داستانی جنایی را روایت می‌کند.

وی افزود: نمایشنامه «حشاش» دارای درونمایه طنز عرفانی است. داستان متعلق به اواخر سال‌های حکومت روم شرقی در دربار قسطنطنیه است و روایتی عرفانی در بستر ماجرایی جنایی و تروریستی را روایت می‌کند.

امیری در ادامه متذکر شد: این نمایشنامه قرار است دهم مهرماه به مدت یک شب در کافه تریای قشقایی تئاتر شهر خوانش شود.

این نمایشنامه نویس عنوان کرد: علاوه بر خودم‌، حسین ظاهری، پوریا فرجی و ساناز قلی زاده نیز این نمایشنامه را خوانش می‌کنند.

این نمایشنامه نویس با اشاره به احوالات انسان در عصر تکنولوژی گفت: فناوری و تکنولوژی هر دو بر هنر اثرگذار هستند و تاثیر خود را به مرور زمان بر فرم و محتوای نمایش می‌گذارد. در واقع فناوری بر فرم و محتوای اغلب هنرها اثرگذار است، به طور مثال تا زمانی که بلندگو و ضبط اختراع نشده بود،‌ شرط خواننده شدن داشتن صدای پرقدرت بود،‌ تئاتر هم همینطور است با اختراع برق و اضافه شدن نور و مسائل مرتبط با فناوری، فرم و محتوای تئاتر شرایط متفاوتی پیدا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر نمایش امیری
ارسال نظر
قالیشویی ادیب