دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1403 - 08:43

۱۴ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نجف‌آباد در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا

۱۴ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نجف‌آباد در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از قرارگیری ۱۴ نفر از اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا خبر داد.
کد خبر : 933117

فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از قرارگیری ۱۴ نفر از اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی دانشگاه در فهرست دانشمندان دو درصد برتر دنیا خبر داد و اظهار کرد: این فهرست هرساله توسط دانشگاه استنفورد و با همکاری انتشارات الزویر بر اساس داده‌های پایگاه اسکوپوس منتشر می‌شود.

وی افزود: به همین منظور پژوهشگران دنیا از منظر فراسنجه‌های مختلفی همانند تعداد مقالات، تعداد ارجاعات کسب شده و تعداد مقالات تک نویسنده مورد ارزیابی قرار گرفته و دو فهرست یکی بر اساس همه فعالیت‌های پژوهشی در طول دوره خدمت علمی و دیگری بر اساس فعالیت‌های پژوهشی در سال گذشته منتشر می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، بر اساس این ارزیابی، غضنفر شاهقلیان استاد تمام مهندسی برق، سیدعلی حسن‌زاده تبریزی استاد تمام مهندسی مواد، آرش کریمی‌پور دانشیار مهندسی مکانیک، خوشنام شجاعی دانشیار مهندسی کنترل، محمد اکبری دانشیار مهندسی مکانیک، حمیدرضا بخششی راد دانشیار مهندسی مواد، محمدحسین ندیمی شهرکی دانشیار هوش مصنوعی، مسعود افرند استادیار مهندسی مکانیک، شروان فکری ارشاد استادیار هوش مصنوعی، رسول کلباسی استادیار مهندسی مکانیک، مجید قشنگ استادیار شیمی آلی و زهرا بهشتی استادیار مهندسی کامپیوتر در این فهرست قرار دارند.

۱۴ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا

نعیمی اضافه کرد: همچنین دو نفر از دانش‌آموختگان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد سعید آقاخانی دانش‌آموخته مهندسی مکانیک و هدی زمانی دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر نیز در فهرست دانشمندان دو درصد برتر قرار گرفته‌اند.

وی گفت: این موفقیت نه تنها نشان‌دهنده کیفیت بالای پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد بوده؛ بلکه نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر اعضای هیئت علمی و دانشجویان ما برای دستیابی به استاندارد‌های جهانی در علم و پژوهش است. ما به دنبال آن هستیم که با تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و فراهم کردن شرایط مناسب برای تحقیقات، به رشد و ارتقای علم در کشور کمک کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی بیان کرد: همواره به دنبال برقراری ارتباطات علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی معتبر در سطح جهانی هستیم. این ارتباطات می‌تواند به تبادل دانش و تجربیات کمک کند و در نهایت به افزایش اعتبار علمی دانشگاه ما منجر شود.

نعیمی از همه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه قدردانی کرد و ادامه داد: این موفقیت نتیجه تلاش تیمی و جمعی ماست و امیدواریم با همکاری و همدلی به پیشرفت‌های بیشتری در عرصه علم و پژوهش دست یابیم.

به گزارش آنا، این چندمین سال پیاپی است که دانشگاه بین‌المللی آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد بیش از ۱۰ نفر دانشمند دو درصد برتر جهان را در افتخارات خود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب