دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1403 - 16:25

ایستادگی حماس و حزب‌الله در برابر اسرائیل از برکات دفاع مقدس است

ایستادگی حماس و حزب‌الله در برابر اسرائیل از برکات دفاع مقدس است
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه گفت: گروه شبه‌اسلامی مانند حماس یا حزب‌الله جلوی ابرقدرت‌ها می‌ایستند و این از برکات انقلاب، دفاع مقدس، نفس گرم امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری است.
کد خبر : 933077

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمانشاه، همزمان با هفته دفاع مقدس در مراسمی با حضور سردار بهروز خوشبخت رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام امین معظمی گودرزی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و جمعی از مسئولان، همکاران دانشگاه، اعضای هیئت علمی و کارمندان ایثارگر و رزمنده سال‌های دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تجلیل و تکریم شدند.

حجت‌الاسلام امین معظمی‌گودرزی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: در قرآن کریم آمده، گاهی شما امری را مکروه و ناپسند می‌شمارید؛ اما در حقیقت خیر و برکات زیادی در آن امر نهفته است. هشت سال دفاع مقدس نشانگر بارز این آیه بوده، شاید ظاهر جنگ بسیار زشت و ویزان کننده با از دست دادن عزیزان باشد؛ اما حقیقت این است که دفاع مقدس برکات زیادی داشت که اگر نبود شاید به مراتب و تعالی امروز نمی‌رسیدیم که یکی از آنها استقلال بوده؛ امروز روی پای خود ایستاده‌ایم و جیره‌خوار هیچ ابرقدرتی نیستیم و بر اساس آرمان‌ها و ارزش‌های خود حرکت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در سال‌های آغازین انقلاب امام راحل در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا ارزش دارد برای آرمان‌های خود این همه جوان و ظرفیت‌ها را هدر می‌دهید و امام فرمود: برای اینکه بتوانیم در مرکز کشور برای خود تصمیم بگیریم این مسئله لازم بوده و امروز شاهدیم تنها کشوری که در دنیا استقلال دارد و روی پای خود ایستاده و وابسته به هیچ ابرقدرتی نیست ایران است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: از دیگر برکات سال‌های دفاع مقدس این است که امروز بعد از سال‌ها تحقیر امت اسلامی، عقب‌افتادگی، ذلت و استضعاف امت اسلامی، مسلمانان و شیعیان خود را پیدا کرده‌اند، شاید زمانی وقتی ناو آمریکایی وارد خلیج‌فارس می‌شد هیمنه و ابهتی داشت که بدون شلیک یک تیر حکومت‌ها عوض می‌شدند در حالی که امروز گروه شبه‌اسلامی مانند حماس یا حزب‌الله جلوی ابرقدرت‌ها می‌ایستد، آنها بر خود می‌لرزند و این از برکات انقلاب و دفاع مقدس و نفس گرم امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری است.

تهدید‌ها در دوران دفاع مقدس تبدیل به فرصت‌ شدند

رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز بیان کرد: در دوران دفاع مقدس تهدید‌ها تبدیل به فرصت‌ها شد با پشت سر گذاشتن آن شرایط سخت امروز توانسته‌ایم به قدرت منطقه‌ای تبدیل شویم و این مدیون خون شهدا به‌ویژه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید والامقام استان کرمانشاه است.

ایستادگی حماس و حزب‌الله در برابر اسرائیل از برکات دفاع مقدس است

بهروز خوش‌بخت گفت: در بحث جهاد تبیین یکی از موضوعاتی که خیلی به آن پرداخته شده دفاع مقدس و نشر ارزش‌های آن است و با وجود شرایط سخت آن زمان که آمریکا از انقلاب ناخشنود بود و قصد داشت آن را در نطفه خفه کند، شاهد بودیم که منافقان و خودفروختگان از داخل با قائله‌های مختلف، ترور‌های کور و صدام جنایتکار با ارتش زرهی کاملی که در اختیار او قرار داده بودند از خارج مرز‌ها بر ما تاختند، درست در زمانی که ارتش سامانی نداشت، بسیج و سپاه نوپا بودند و روی کاغذ و با محاسبات مختلف به راحتی باید شکست می‌خوردیم؛ اما دشمنان به یک مسئله توجه نکردند و آن نیروی اتحاد مردم بود.

وی ادامه داد: امروز از نعمت برکات دفاع مقدس شاهدیم که چه جایگاه و عظمتی در جهان داریم، شهید سلیمانی نیز در یکی از سخنان خود بیان کرد کاری کرده‌ایم که اگر آمریکایی‌ها بخواهند به سمت ما تعرض کنند باید از سد ۶ارتش بزرگ بگذرند، امروز بعد از عملیات وعده صادق یک به‌زودی شاهد حمله صادق دو نیز خواهیم بود و اینها همگی از برکت انقلاب و دفاع مقدس است.

ایستادگی حماس و حزب‌الله در برابر اسرائیل از برکات دفاع مقدس است

به گزارش آنا، در ادامه این مراسم از ۱۳ عضو هیئت علمی و کارمند جانباز، ایثارگر و رزمنده سال‌های دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه تجلیل و تکریم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب