دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شاهانی در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

مشکل سند زمین‌های شهر پردیس دانشگاه خواجه نصیر حل شد

مشکل سند زمین‌های شهر پردیس دانشگاه خواجه نصیر حل شد
رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از حل شدن مشکل سند زمین‌های شهر پردیس دانشگاه خواجه نصیر خبر داد.
کد خبر : 933015

امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره چگونگی رفتار و تعامل استادان با دانشجویان نسل جدید، اظهار کرد: دانشجویان نسل‌های جدیدتر به علت مقتضیات فیزیکی مانند رشد فضای مجازی، اینترنت، شبکه‌های مجازی و ... تفاوت‌هایی با قدیمی تر‌ها دارند. 

وی با بیان اینکه نسل جدید تاثیرگذار است؛ تاکید کرد: به علت توسعه تکنولوژی فاصله میان فرزندان یا همان نسل جدید با والدین خود بیش از پیش شده است و فضای مجازی همین مسئله را تشدید می‌کند. برای مثال، دانشجویان سال‌های بالاتر در بدو ورود نودانشجویان به دانشگاه آنها را در صفحات مجازی عضو می‌کنند و همین عامل باعث می‌شود تا ارتباط دانشجویان نسل جدید با استادان کمرنگ‌تر شده و کمتر برای تعامل به آنها مراجعه کنند؛ چرا که استادان دارای نقش علمی و فرهنگی و شاگردپروری است و باید این ارتباط تقویت یابد. 

شاهانی خطاب به استادان گفت: باید برای ارتباط چهره به چهره با دانشجویان زمان گذاشته و آنها را فرزندان خود بدانید؛ چرا که این موضوع آثار مثبت دو سویه برای استاد و دانشجو دارد و ارزنده خواهد بود.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به اقدامات دانشگاه برای سال تحصیلی جدید گفت: خوابگاه پسرانه دانش دارای ظرفیت ۸۰۰ نفری و بزرگترین مجموعه خوابگاهی به شمار می‌آید و به صورت کامل تجهیز و تعمیر اساسی شده است. همچنین، برای بازسازی خوابگاه دخترانه اندیشه بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است و در خوابگاه قیطریه هم اقداماتی انجام داده ایم. 

شاهانی بیان کرد: تمام رستوران‌های دانشگاه بازسازی شده اند. همچنین، امکانات ورزشی را هم مستقر کرده ایم؛ چرا که دارای پردیس‌های پراکنده هستیم، پس باید تمام امکانات ورزشی را برای دانشجویان در درون خوابگاه‌ها فراهم کنیم که البته تعداد قابل توجهی از آن انجام شده است. 

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اضافه کرد: در داخل خوابگاه‌های دانشگاه، اتاق‌هایی را برای پزشک و مشاور اختصاص داده ایم تا بتوانند خدماتی به دانشجویان ارائه دهند. درخواست دانشجویان دختر داشتن پزشک خانم بود که این موضوع را هم تحقق بخشیدیم. 

شاهانی درباره توسعه خوابگاه‌های متاهلی گفت: خوابگاهی در شهر جدید پردیس از ابتدای انقلاب در اختیار دانشگاه‌های علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی قرار داشت که در ابتدای مسئولیتم متوجه دو اشتباه بد شدم، یکی مربوط به دانشگاه علم و صنعت بود که حل شد و دوم اینکه شهر جدید پردیس که یکی از معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی است، سند آن مجموعه را به نام خود زده بود که پس از پیگیری‌های لازم آن را به کمیسیون مصوب دولت رساندم و سپس با حضور در جلسه‌ای استدلال و مدارک خود را ارائه دادم و در نهایت رای به نفع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی صادر شد، در این زمینه معاون حقوقی دولت سند تک برگی را هم ابلاغ کرد که با حل مشکل سند قصد ساخت خوابگاه‌های متاهلی را به صورت انبوه داریم. 

وی درباره تعداد دانشجویان نو ورود برای سال تحصیلی جدید گفت: برای سال تحصیلی جدید ۲ هزار دانشجوی نو ورود خواهیم داشت که این اعداد در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ۵۰ به ۵۰ است. 

شاهانی در پایان از دریافت مجوز لازم از هیئت امنا برای پذیرش دانشجویان پردیس خودگردان خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب