دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به معلمان؛

تربیت علمی، عقلانی، اخلاقی و اجتماعی را باید با هم به دانش آموزان منتقل کنیم/ ضرورت راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز معلمان

تربیت علمی، عقلانی، اخلاقی و اجتماعی را باید با هم به دانش آموزان منتقل کنیم  ضرورت راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز معلمان
حجت الاسلام خسروپناه خطاب به معلمان گفت: تربیت علمی، عقلانی، اخلاقی و اجتماعی را باید با هم به دانش آموزان منتقل کنیم.
کد خبر : 932770

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید امروز (دوشنبه، ۲ مهر ۱۴۰۳) از دبستان دخترانه مصلی نژاد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۳_۱۴۰۴، در دیدار با معلمان مدیران، ضمن تشکر از زحمت آنها برای تربیت آینده داران مملکت، گفت: اگر از بنده سوال بپرسند در طول تحصیل کدام مقطع شیرین‌تر است؟ می‌گویم دوران ابتدایی؛ چرا که با وجود جدیت و سختگیری بیشتر آن زمان، اما واقعا خاطرات خوبی برایم به یادگار گذاشت.

وی با بیان اینکه معلمان نقش مهمی در شاکله دانش آموزان دارند؛ تاکید کرد: دوره کودکی، دوره طلایی شکل گیری هویت است، برای اینکه هویت درست شکل پیدا کند قاعدتا باید به ۳ محور تعلیم، تربیت و مهارت توجه کنیم.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: تعلیم و تربیت دارای ساحت‌های متفاوتی است، یعنی دانش آموزان باید بر اساس عقلانیت رشد یابند، تربیت اخلاقی حفظ حرمت یکدیگر است. برخی افراد با مدرک دکتری تخصصی به بنده مراجعه می‌کنند که نتوانسته اند مشکلات خود را حل کنند، این موضوع نشان می‌دهد تحصیلات عالیه غیر از تربیت اجتماعی است.

وی افزود: تربیت علمی، عقلانی، اخلاقی و اجتماعی را باید با هم به دانش آموزان منتقل کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: زمانی که از مدارس دولتی صحبت می‌کنیم نباید اذهان به سمت مدیریت ضعیف برود، چرا که مدارس قوی هم داریم. خانواده‌ها نقش مهمی دارند و باید با معلمان و مدیران در هم تنیده باشند تا مشکلات فرزندان را حل کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت شهید رئیسی، عدالت آموزشی بود؛ تاکید کرد: تعلیم و تربیت آموزش و پرورش مهم‌ترین دغدغه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، بیشترین مصوبه را در این زمینه داشته ایم و برای تداوم آن بیشتر هم تلاش خواهیم کرد.

حجت الاسلام خسروپناه خطاب به معلمان گفت: تجربیات و نظرات خود را در اختیار ما قرار دهید، پیشنهاد می‌کنم هیئت اندیشه ورز ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی باشید.

وی اضافه کرد: از دانش آموزان باید شخصیت‌هایی مثل پروین اعتصامی، مولانا، فردوسی، ابن سینا، مجتهد امین و بزرگواران دیگر حتی قوی‌تر از آنها بسازیم.

نقش بی بدیل مدرسه و معلم به عنوان کانون جهش تحولات آینده

در ادامه شادمانی، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۶ استان تهران اظهار کرد: دولت چهاردهم به بحث آموزش و بهداشت توجه دارد، آموزش و پرورش در هندسه معرفتی امامان انقلاب از جایگاه ویژه برخوردار است، پس لازم است تا همه ما برای تحقق سند تراز تحول کوشا باشیم.

وی افزود: حاکمیت گفتمان تربیتی، ماموریت اصلی همه ماست تا اعتقادات و ارزش‌ها و سبک زندگی را به دانش آموزان انتقال دهیم، عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی و تقویت تعامل بین اولیا و معلمان و رضایتمندی همکاران و دانش آموزان جزء برنامه‌های اصلی ماست.

شادمانی در پایان گفت: مدرسه و معلم به عنوان کانون جهش تحولات آینده نقش بی بدیلی در آینده دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب