دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1403 - 13:53

وزارت دفاع در همه زمینه‌ها اولویت‌ پژوهشی و حمایتی دارد

وزارت دفاع در همه زمینه‌ها اولویت‌ پژوهشی و حمایتی دارد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: وزارت دفاع به غیر از موضوعات نظامی و دفاعی در همه زمینه‌ها اولویت‌های پژوهشی و حمایتی دارد.
کد خبر : 932696

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد ضعیفی‌زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در جلسه مشترک مدیران گروه این دانشگاه و مسئولان نمایندگی وزارت دفاع که با هدف اجرای طرح‌های برون دانشگاهی و اخذ حمایت از وزارت دفاع برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این جلسه ایجاد ارتباط منطقی در راستای اجرای طرح‌های برون دانشگاهی، ایده‌پردازی، اخذ حمایت از وزارت دفاع و هدایت پایان‌نامه‌ها در زمینه‌های مربوطه است.

وی ادامه داد: وزارت دفاع به غیر از موضوعات نظامی و دفاعی در همه زمینه‌ها اولویت‌های پژوهشی و حمایتی دارد و به این منظور ۴۴ دانشگاه از جمله دانشگاه آزاد اسلامی را به‌عنوان دانشگاه هدف انتخاب کرده و دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بنا دارد تا در این زمینه نقش خود را به‌صورت مطلوب ایفا و گام مؤثری در حل مشکلات استان و منطقه بردارد.

فراجا با همکاری مراکز علمی و پژوهشی خدمات خود را ارتقا می‌دهد

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اردبیل نیز گفت: فراجا در کنار برقراری نظم و امنیت به امور پژوهشی و تحقیقاتی اهمیت قائل بوده و با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی خدمات خود را ارتقا می‌دهد.

سرگرد هوشمند محمدی افزود: مرکز تحقیقات کاربردی فراجا در زمینه‌های پژوهشی فعالیت می‌کند و مأموریت اجرای طرح جهاد علمی بر عهده آن است. در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب و در راستای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های علمی و نخبگان کشور به‌ویژه در امور نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها همکاری داریم.

وی اضافه کرد: عمده اهداف جهاد علمی رفع نیاز نیرو‌های مسلح، حل مسائل فعلی و آینده کشور، حل مسائل دفاعی امنیتی و توسعه سامانه‌ها و محصولات نوین، تقسیم‌کار ملی و مأموریت گرایی دانشگاه‌ها و... است.

مشارکت دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری در طرح جهاد علمی

مسئول دفتر همکاری‌های علمی نیرو‌های مسلح در شمال غرب کشور نیز عنوان کرد: طرح جهاد علمی شهریور سال گذشته بین ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی بسته شد و اکنون دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری مختلف در اجرای آن مشارکت دارند.

وحید عظیم‌زاده با بیان اینکه در این طرح همگرایی بین مراکز علمی و نیرو‌های مسلح بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گرفته و مانع موازی کاری شده، ادامه داد: خاستگاه طرح جهاد علمی سند جامع علم و فناوری کشور بوده در این سند چند محور اولویت‌دار علم و فناوری همانند پهپادها، اطلاعات داده، هوش مصنوعی، رباتیک، سایبر، اقتصاد، صنعت و ... بسیار مورد توجه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب