دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1403 - 13:03

دشمن بین مسلمانان هشت سال جنگ راه انداخت؛ امروز در اربعین حسینی ایرانی و عراقی فدای هم می‌شوند

دشمن بین مسلمانان هشت سال جنگ راه انداخت؛ امروز در اربعین حسینی ایرانی و عراقی فدای هم می‌شوند
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دشمن هشت سال بین مسلمانان جنگ راه انداخت، گفت: امروز در اربعین حسینی ایرانی و عراقی فدای هم می‌شوند.
کد خبر : 932555

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دومین آیین نکوداشت دانش‌آموختگی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه بین‌المللی آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف‌آباد با حضور بیش از ۴۰۰ دانشجوی غیرایرانی از ۲۵ واحد دانشگاهی کشور برگزار شد.

در این مراسم، دانشجویانی از ملیت‌های مختلف افغانستان، عراق، اقلیم کردستان، سوریه، لبنان، یمن، ترکیه، آذربایجان و هندوستان شرکت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان نجف‌آباد در این مراسم، مهم‌ترین پیام و دستاورد پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم را علم، نور و انسانیت دانست و تبلور همه این پیام‌ها را جمع دانش‌آموختگان خارجی عنوان کرد.

آیت‌الله مصطفی حسناتی افزود: شیاطین قصد دارند بین مؤمنین و خوبان جدایی و در میان کشور‌ها، مذهب‌ها و نژاد‌ها تفرقه بیندازند که موفق نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه میزان برتری انسان‌ها تقوا، علم، ادب و بزرگی است، ادامه داد: پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم شعار‌های زیبایی را پیاده کرد و سلمان فارسی، بلال حبشی، سهیل رومی و امثال آنها جامعه زیبایی از همه ملت‌ها آفرید و این از اعجاز اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان نجف‌آباد یادآور شد: دشمن، هشت سال بین ما و مردم عراق با ایجاد جنگ تفرقه انداخت، اما اکنون در اربعین امام حسین علیه‌السلام ایرانی و عراقی فدای هم می‌شوند.

حسناتی، زیباترین پیام نشست دانش‌آموختگان کشور‌های خارجی را اتحاد خواهران و برادران دینی با هر مذهبی عنوان کرد و گفت: شیطان این صفا و همدلی بین کشور‌ها را نمی‌پسندد و همواره در ایجاد تفرقه بین آنها می‌کوشد.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی را نمونه عملی وحدت و صفا بین ملت‌ها دانست و توضیح داد: باید درود فرستاد بر روح امام عظیم‌الشأن و بزرگانی که در راه ایجاد و به ثمر نشستن این دانشگاه بزرگ همت کردند و با برگزاری این نشست‌ها دشمنان را خرد و ذلیل می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب