دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1403 - 12:30

قالیباف: ریشه مبارزه در جنگ ترکیبی نیازمند فرهنگ است

قالیباف: ریشه مبارزه در جنگ ترکیبی نیازمند فرهنگ است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کسی به سهم خودش وظیفه دارد که در مجموعه‌ امام زاده‌ها خدمات رفاهی ارائه دهد. ریشه مبارزه در جنگ ترکیبی نیازمند فرهنگ است، افزود: هر جایی که این فرصت را فراهم کند که از جهت فکری جوانان را برای جنگ ترکیبی آماده کند؛ باید وظیفه خود را انجام دهیم و غفلت نکنیم.
کد خبر : 932424

به گزارش خبرگزاری آنا، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنج‌شنبه) در همایش بین‌المللی بزرگذاشت حضرت علی‌بن‌محمد باقر (ع) اظهارکرد: تاریخ را نگاه می‌کنید سرزمین ما در ایران هر جا اتفاق و جنگی اتفاق افتاد همیشه بخشی از کشور ما جدا شد. همیشه یک قرارداد ننگینی پذیرفتیم. 

وی افزود: رژیم بعثی که بر کشور ما با هدایت و مستکبرین ظالم دنیا حمله کرد و جنگ که اتفاق افتاد آن هفت و هشت ماه اول جنگ شاهد و ناظر بودیم. امروز نگاه کنید ببینید عظمت انقلاب اسلامی کجاست. موفقیت ما در دوران دفاع مقدس کجاست.

رئیس مجلس ادامه داد: انقلاب اسلامی ما فرهنگ عمیق دینی برخواسته از قرآن و مکتب اهل بیت است و ریشه در این مکتب دارد. حرکت ما مبتنی بر سنت‌های الهی است.

قالیباف تأکید کرد: محیط و فضای امامزادگان و مساجد کالبدش هم موضوعیت دارد. روح، روان، فرهنگ و باورهای آن برای ما موضوعیت دارد. ما در یک فضای برخواسته از اندیشه مکتب اهل بیت تنفس می‌کنیم و از این امر شکرگذاریم. از آن زمان تا امروز همه مبارزات تا امروز آمده است و امروز در نظام اسلامی عقبه تاریخی عظیمی داریم. تاریخ زندگی هر کدام از امام زادگان را نگاه کنیم، هجرت این بزرگواران را از حکومت‌های ظالم می‌بینیم.

وی ادامه داد: اینجاست که کنگره‌هایی مثل  کنگره بین المللی علی ابن محمد باقر(ع) در حقیقت می‌خواهد به ما یادآوری می‌کند از امامزادگان و مساجد غفلت نکنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ما نشان دادند در هر عرصه‌ای که مسئولین و مخصوصاٌ ولی‌ امر مسلمین خواسته‌ای از مردم داشتند و هر موقع نظام و اسلام به مردم نیاز داشتند مردم تمام قد به میدان آمدند.

قالیباف با بیان اینکه تفکر بنی صدر برای اداره جنگ برخواسته از باور سنت‌های الهی نبود، بیان کرد: نوع مدیریت و اداره جنگ در ماه های اول مبتنی بر امکانات و تجهیزات بود. در هفت هشت ما اول جنگ که بنی صدر فرمانده جنگ بود حرف این بود که نمی‌توانیم بجنگیم و باید زمین بدهیم تا زمان بخریم. وقتی این تفکر از اداره جنگ خارج شد و باور عوض شد و وحدت در جبهه پیش آمد در جنگ موفق شدیم. 

وی گفت: فاصله موفقیت ما تا شکست حصر آبادان کمتر از دوماه بعد از عوض شدن این نگاه بود. 

رئیس مجلس تصریح کرد: هر کسی به سهم خودش وظیفه دارد که در مجموعه‌ امام زاده‌ها خدمات رفاهی ارائه دهد. ریشه مبارزه در جنگ ترکیبی نیازمند فرهنگ است.

قالیباف با بیان اینکه هر جایی که این فرصت را فراهم کند که از جهت فکری جوانان را برای جنگ ترکیبی آماده کند؛ باید وظیفه خود را انجام دهیم و غفلت نکنیم، افزود: امروز به عنوان دین در قدرت هستیم و مردم نشان دادند در هر عرصه‌ای مسئولین خواسته‌ای از مردم داشتند، مردم تمام قد به میدان آمدند.

وی ادامه داد: امام در جنگ فرمودند از فانتوم‌ها نترسید اما از خالی شدن مساجد بترسید. باید شرایط را در محیط‌های فرهنگی و مذهبی متناسب با نیازهای روز فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب