دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تشریح اقدامات سازمان تاکسیرانی در استقبال از مهر و بازگشایی مدارس

تشریح اقدامات سازمان تاکسیرانی در استقبال از مهر و بازگشایی مدارس
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اقدامات سازمان را در استقبال از مهر و بازگشایی مدارس تشریح کرد.
کد خبر : 932320
به گزارش خبرگزاری آنا، شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در برنامه تهران ۲۰ با اشاره به تمهیدات این سازمان در استقبال از ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به کاهش زمان انتظار مسافران تاکسی پایتخت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که بخشی از تاکسی‌های گردشی و تاکسی‌هایی که در خطوط با مسافران کم فعال هستند وارد ۴۰ خطی که مورد شناسایی قرار گرفته‌ و دارای تقاضای سفر بیشتری نسبت به سایر خطوط هستند؛ اضافه شوند.
 
وی افزود: با اضافه کردن این تعداد تاکسی و ون به این خطوط که بیشترین تقاضای سفر را در حوزه جابجایی مسافر در پایتخت داریم امیدواریم بتوانیم خدمت رسانی مناسبی را به شهروندان تهرانی ارائه کنیم.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: همچنین بسیاری از ایستگاه‌های تاکسی دارای سرپناه شده‌اند و بسیاری از پایانه‌ها به دوربین‌های پلاک خوان به جهت جلوگیری از ورود خودروهای شخصی و مسافرگیری آنها مجهز شدند تا نظم بیشتری را در پایانه‌های تاکسی شاهد باشیم.
 
مالکی با اشاره به خدمت رسانی این سازمان در حوزه سرویس مدارس اظهار کرد: بر اساس آیین نامه اجرایی سرویس مدارس دانش آموزی مصوب هیئت وزیران در سال گذشته شهرداری تهران به عنوان مرجع تایید صلاحیت و صدور مجوز برای شرکت‌های متقاضی خدمت در این حوزه و همچنین رانندگان متقاضی مشخص شد و از ۱۸۹ شرکتی که در سامانه سپند که توسط وزارت کشور معرفی شد اقدام به ثبت نام داشتند ۷۵ شرکت مورد تایید قرار گرفته‌اند و همچنین نزدیک به ۲۰۰۰ راننده در این حوزه برای ارائه خدمات تقاضا داشتند که تمامی رانندگان و مدارکشان مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: نزدیک به ۱۷۰۰ راننده تایید صلاحیت شدند و سایر رانندگان نیز در حال طی کردن مراحل تایید صلاحیت هستند.
 
مالکی همچنین در مورد سرویس‌های مدارس ادامه داد: در این حوزه ما امسال شاهد دو بازار رسمی و غیر رسمی هستیم که در حوزه رسمی می‌توان به سامانه سپند و پیمانکارانی که ثبت نام رسمی کردند و مورد بررسی قرار گرفتند اشاره کرد که اسامی پیمانکاران به آموزش و پرورش اعلام شد و در اختیار مدیران مدارس قرار گرفت ولی از آنجایی که ۱۷۰ هزار دانش آموزی که در سطح تهران مشغول به تحصیل هستند کمتر از یک چهارم در سامانه سپند ثبت نام کردند این موضوع باعث شد تا سایر دانش آموزان خارج از روند رسمی خدمات را دریافت کنند.
 
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: با تعامل سازنده‌ای که میان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و آموزش و پرورش صورت گرفت و همچنین بر اساس جلسات متعدد که با حضور نهادهای مربوطه مانند وزارت کشور، استانداری، پلیس راهور، آموزش و پرورش و سایر نهادها برگزار شد و بر اساس ابلاغ هیئت محترم وزیران در خصوص آیین نامه دانش آموزی مقرر شد که از ظرفیت و پتانسیل مدارس نیز در جهت ساماندهی سرویس مدارس در سال جاری استفاده شود.
 
وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که مدیران محترم مدارس و شرکت‌های پیمانکاری که تاکنون در سامانه سپند ثبت نشده‌اند و قراردادهایی را با مدارس منعقد می‌کنند که حتماً باید اطلاعات شرکت و ناوگان و رانندگانشان در یک زمان مشخص در سامانه سپند ثبت شود؛ همچنین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز در  اسرع وقت نسبت به بررسی و احراز صلاحیت اقدامات لازم را انجام دهد.
 
مالکی تاکید کرد: در سامانه سپند رانندگانی که ثبت نام می‌کنند آموزش‌هایی  به دو صورت حضوری و مجازی خواهند دید که قطعا به سلامت  و ایمنی تردد دانش آموزان کمک  خواهد کرد؛ همچنین در سامانه سپند بیش از ۴ هزار دانش آموزی را داشتیم که در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند که تمامی این دانش آموزان در حوزه سرویس مدارس به صورت رایگان مورد ساماندهی قرار گرفتند.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ناوگان خودرویی تایید شده در سامانه سپند گفت: ناوگان خودرویی مورد تایید شده در سامانه سپند مجهز به برچسب سرویس مدارس هستند و اگر خودرویی نسبت به سرویس مدرسه اقدام کند و مجهز به برچسب سرویس مدارس نباشد بر اساس هماهنگی با پلیس راهور توسط گشت‌هایی که به صورت مشترک میان پلیس و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران انجام خواهد شد اعمال جریمه خواهند شد.
 
 
مالکی در پاسخ به این سوال که اگر والدین در سامانه سپند ثبت نام کرده باشند و همچنان مورد بررسی قرار بگیرند و با توجه به کمبود زمان نسبت به شروع سال تحصیلی چه کاری باید انجام بدهند؟ گفت: در سامانه سپند مواردی را داریم که تعدادشان برای ارائه خدمات  سرویس به حد نصاب نرسیده است؛هماهنگی های لازم صورت گرفته است و پیامکی برای تمامی این عزیزان ارسال شد که این گروه از دانش آموزان با مراجعه به انجمن اولیای مدرسه می‌توانند از خدماتی که توسط پیمانکاران مورد تایید سامانه سپند استفاده کند و در زمان دیگری اطلاعات خود را در سامانه سپند تکمیل کنند.
 
وی گفت: والدین محترم حتماً نسبت به برچسب سرویس مدارس حساسیت ویژه‌ای داشته باشند؛ همچنین پیمانکاران موظف هستند طبق نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران خدمات را ارائه دهند و پیمانکارانی که با مدارس همکاری می‌کنند و مقرر است در زمان دیگری در سامانه سپند ثبت نام کنند حتماً باید طبق نرخ مصوب مبالغ را دریافت کنند.
 
مالکی همچنین در خاتمه اظهار کرد: سعی کردیم که قیمت نرخ کرایه را به گونه‌ای تصویب کنیم که رانندگان تمایل داشته باشند به عنوان سرویس مدارس ثبت نام کنند و هم شهروندان تحت فشار قرار نگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب