دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1403 - 15:44
داوری:

مسیر حرکت آموزش و پرورش و آموزش عالی باید ایثار و جهاد باشد

مسیر حرکت آموزش و پرورش و آموزش عالی باید ایثار و جهاد باشد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان عنوان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند مسیر حرکت آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی را با مفاهیمی چون ایثار، شهادت، جهاد و دفاع همراه کند.
کد خبر : 932184

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست برنامه‌ریزی کمیته دانشجویی ویژه هفته دفاع مقدس با حضور رئیس، کارشناسان فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان، مسئول بسیج دانشجویی و نماینده دانشگاه پیام نور شهرستان رودان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال جدید تحصیلی، گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند مسیر حرکت آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی را با مفاهیم مهمی چون ایثار، شهادت، جهاد و دفاع همراه کند.

حسن داوری با تأکید بر ضرورت تبیین ارزش‌های دفاع مقدس افزود: کشور ما به یمن پایمردی ایثارگران، رزمندگان و جانفشانی شهدا هشت سال مقابل قدرت‌های سلطه‌گر ایستادگی کرد و دفاع مقدس را پیروزمندانه پایان برد.

وی متذکر شد: مجاهدت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، الگویی ماندگار برای نسل امروز است و باید برای دانش‌آموزان و دانشجویان ارزش‌های این جماسه بزرگ تبیین شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان تبیین کرد: شهرستان رودان در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و تقدیم ۲۱۰ شهید و ۵۰۰ جانباز سرافراز نام این شهرستان را در کشور بلندآوازه کرده و جای جای این خطه قهرمان‌پرور به عطر شهادت و ایثار معطر است.

داوری بر ضرورت برنامه‌ریزی متناسب با ایام هفته دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های فرهنگی، نشست‌های هم‌اندیشی باهدف تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی شهرستان تأکید کرد.

کارشناس فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان هم گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی در کمیته دانشجویی ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس مصوب شد که با مشارکت دانشجویان و همراهی مدیران واحد‌های دانشگاهیی اجرایی می‌شود.

علی صفایی‌پور افزود: غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده معزز شاهد به‌خصوص شهدای دانش‌آموز و دانشجو، نشست با فرمانده سپاه ناحیه رودان و مسابقات فرهنگی ویژه هفته دفاع مقدس از برنامه‌هایی است که با همکاری ستاد هفته دفاع مقدس شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب