دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1394 - 10:27

تصرف منابع طبیعی به «ایل راه‌ها» رسید

معاون سازمان امور عشایری با بیان اینکه واگذاری «ایل‌راه‌»های عشایر بر اساس قانون مطلقا ممنوع است، گفت: در حال حاضر تصرف ایل‌راه‌ها و مسیرهای کوچ عشایر عمده‌ترین معضل جامعه عشایری محسوب می‌شود.
کد خبر : 9321

میرولی صفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از دست‌اندازی و تصرف مراتع و ایل‌راه‌های عشایر در حال ثبت نقشه آنها هستیم، افزود: علاوه بر پیگیری‌های سازمان امور عشایری از سایر دستگاه‌های مربوط در تلاشیم برای جلوگیری از تصرف ایل‌راه‌های عشایر آنها را ثبت کنیم تا از این پس عشایر بتوانند به راحتی کوچ خود را انجام بدهند.


وی با بیان اینکه ایل‌راه‌های کل کشور حدود 50 هزار کیلومتر است، تصریح کرد: ایل‌راه‌ها با راه‌های اصلی متفاوت‌اند، چرا که ممکن است بخش از ایل‌راه‌ها را راه اصلی و باقی را راه‌های روستایی، مراتع و حتی بیابان تشکیل دهند.


صفرزاده ادامه داد: صرف نظر از دست‌اندازی‌ها به ایل‌راه‌ها، کاهش میزان بارندگی و خشکسالی‌های پی‌در‌پی از دیگر معضلات و مشکلات عشایر کشور است که البته دولت با تخصیص اعتبارات آب‌رسانی برای ارائه علوفه به عشایر کمک‌رسانی کرد.


وی اضافه کرد: مصوبه شورای عالی عشایر نیز مبنی بر تخصیص 50 میلیارد تومان به صندوق عشایری و تشکل‌های مربوطه از دیگر اقدامات دولت برای حمایت از تولید و خدمات‌رسانی بهتر به جامعه عشایری کشور بوده‌است.


انتهای پیام/

برچسب ها: عشایر مراتع
ارسال نظر
هلدینگ شایسته