دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1393 - 12:23
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

مشارکت خانواده دانشجویان در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد همدان گفت: در تلاش هستیم زمینه مناسب برای همکاری والدین و بهره‌مندی از توانایی‌های خانواده دانشجویان و ظرفیت‌های موجود در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی فعالیت‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه را فراهم آوریم.
کد خبر : 932

علی طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همدان توانسته‌ایم پای خانواده دانشجویان را به دانشگاه آزاد اسلامی همدان باز کنیم.


معاون فرهنگی و اجتماعی واحد همدان بیان کرد: طرح تعامل و ارتباط مسئولان دانشگاه با خانواده‌های دانشجویان از نیمسال اوّل سال تحصیلی در روز ۲۸ مهر مصادف با روز بزرگداشت خانواده با برگزاری اوّلین همایش خانواده‌های دانشجویان آغاز شد و دوّمین همایش نیز در ۵ بهمن امسال برگزار شد.


طاهری با توجه به اینکه محوریت اصلی اجرای این طرح، خانواده دانشجویان است، گفت: اصلاح تعامل خانواده‌ها با دانشجویان و دانشگاه و تحکیم روابط خانوادگی مهم‌ترین موضوعی است که با اجرای برنامه‌های متنوع در این واحد دانشگاهی در حال اجراست.


معاون فرهنگی و اجتماعی واحد همدان بیان کرد: ایجاد زمینه مناسب برای همکاری والدین و بهره‌مندی از توانایی‌های آنان و ظرفیت‌های موجود برای ارتقاء سطح کمی و کیفی فعالیت‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه، دریافت نقطه نظر والدین درباره برنامه‌های مختلف دانشگاه، تسهیل ارتباط خانواده دانشجویان با مسئولان دانشگاه و ایجاد تعامل بیشتر بین آنان، معرفی بیشتر و دقیق‌تر توانمندی‌های دانشگاه به خانواده‌های دانشجویان و ایجاد زمینه‌های جلب مشارکت‌های فرهنگی، علمی از جمله اهداف و ثمرات برپایی این طرح در این واحد دانشگاهی است.





وی تصریح کرد: آشنایی و برنامه ریزی برای مقابله با چالش‌های اجتماعی و رفتاری جوانان و پیشگیری از آسیب‌ها، تلاش در راستای تحکیم روابط خانوادگی با ارائه مشاوره‌ها و اطلاعات مورد نیاز به خانواده‌ها، ایجاد آگاهی لازم و فراهم کردن زمینه‌های تسهیل در امر ازدواج دانشجویان، تشکیل کانون خانواده دانشجویان و دریافت نظر و دیدگاه‌ها برای پیشبرد امور دانشگاه و دانشجویان و ارتقاء سطح دانش و آگاهی و استحکام روابط والدین با فرزندان از دیگر اهداف برگزاری این طرح فرهنگی اجتماعی است.


طاهری بیان کرد: دعوت از والدین دانشجویان برای حضور در برنامه‌ها و متخصصان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه در زمینه‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، مسائل فرهنگی، مسائل مربوط به خانواده، آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق از ارکان این برنامه است.


معاون فرهنگی و اجتماعی واحد همدان گفت: تحلیل علمی برنامه‌های اجرا شده، شناسایی درصد آسیب‌ها و راهکار‌ها براساس برنامه پیش‌بینی شده و مقایسه دیدگاه‌های خانواده‌های دانشجویان در جلسات نخست با دیگاه‌های ایشان در مراحل مختلف و به ویژه در مرحله پایانی برنامه و ارائه راهکارهای موفق و نقاط قوت برنامه به واحد‌ها و مراکز استان از دیگر برنام‌های این طرح در حال اجراست.


به گزارش آنا، تا امروز دو برنامه عمده در این طرح با موضوعاتی همچون تعامل خانواده دانشجویان با دانشگاه و چگونگی تعامل جوانان در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی برگزار شده که مورد استقبال خانواده‌های شرکت کننده در طرح قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته