دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رفتار و تعامل معلمان تاثیر تربیتی به‌سزایی دارد

رفتار و تعامل معلمان تاثیر تربیتی به‌سزایی دارد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: نقش تربیتی معلم بسیار نکته مهمی است؛ معلمان مسئول آموزش هر موضوع درسی که باشند با رفتارهای خود و با تعامل خود تاثیر تربیتی دارند.
کد خبر : 931915

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه برای تحقق معلم‌مربی و برطرف‌سازی نیازهای روانی دانش‌آموزان اظهار کرد: نقش تربیتی معلم بسیار نکته مهمی است. معلمان مسئول آموزش هر موضوع درسی که باشند با رفتارهای خود و با تعامل خود تاثیر تربیتی دارند و زمانی که گفته می شود معلم مربی است یعنی معلم نقش اساسی در ساختن شخصیت دانش آموزان، ایجاد امید و باور مثبت نسبت به توانمندی‌ها، آماده کردن بستری برای کودکان در داستن احساس ارزشمندی، عزت نفس و یادگیری‌های بهتر دارند.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه نقش الگویی معلم به عنوان یک مربی نقش بسیار تأثیرگذاری است اظهار کرد: امیدوار هستم همانطور که در گذشته چنین بوده معلمان با نقش تاثیرگذار تربیتی خود یک محیط سالم، با نشاط، امن و پویا را برای کودکان در مدارس فراهم کنند.

وی با بیان اینکه امروز واقعا یک روز بسیار خاص است گفت: امروز آغاز سفر دانایی و تربیت غنچه های کشور است، تا این لحظه بیش از ۷۰۰ هزار نفر نوآموز ثبت نام کرده اند که امیدوار هستیم همچنان این روند افزایش پیدا کند و ما میخواهیم پوشش پیش دبستانی به ۱۰۰ درصد برسد و امروز به صورت نمادین شروع سال تحصیلی نوآموزان است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه دور هم جمع شدیم تا رسماً اعلام کنیم چقدر پیش دبستانی برای ما مهم است و چقدر نوآموزان برای ما ارزش و اهمیت دارند افزود: امیدوار هستیم که بتوانیم با کمک خانواده‌ها که شرکای راهبردی ما در دوره پیش دبستانی هستند این مسیر را با موفقیت جلو ببریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه محور آموزش ها پرورش مهارت‌های عاطفی، روانی، اجتماعی مهارت‌های شناختی، افزایش مهارت‌های زبانی دانش آموزان است، یادگیری کار گروهی، کار تیمی و کسب آمادگی‌های لازم برای ورود به مدرسه است ادامه داد: چارچوب برنامه‌های آموزش تربیتی سازمان ملی تعلیم و تربیت مشخص شده، البته با در نظر گرفتن تنوع و میدان دادن به فعالیت استان‌ها، سیاست این است که بتوانیم در چارچوب های تعریف شده یک تعدد و تنوعی در منابع یادگیری برای نوع آموزان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بهترین خبری که می توانیم بدهیم این است که سیاست جدید آموزش پرورش ارتقای عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصت های برابر و باکیفیت یادگیری برای همه کودکان است ادامه داد: پیش دبستانی کلید عدالت آموزشی است و توجه به آموزش‌ها در دوره پیش دبستان و توسعه پوشش پیش دبستانی گامی در جهت ارتقا عدالت آموزشی در ایران برای همه و برای مدرسه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب