دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور؛

حجت الاسلام رستمی: عذری در جذب دانشجویان غیر ایرانی پذیرفته نیست

حجت الاسلام رستمی: عذری در جذب دانشجویان غیر ایرانی پذیرفته نیست
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جذب دانشجویان بین‌الملل برای اجرای دیپلماسی علمی اهمیت دارد، باید ۳۲۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی جذب کنیم، اما با این میزان،  فاصله چشمگیری داریم. در جذب دانشجویان غیر ایرانی هیچ عذری پذیرفته نیست و اگر بگویند با زبان فارسی و آداب ایرانی آشنا نیستند را پذیرش نخواهیم کر‌د.
کد خبر : 931881

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجلاس معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور صبح امروز (دوشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۳) با حضور سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و سایر مسئولان در سالن شهیدرئیسی دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در این همایش اظهار کرد: اگر مدیران دانشگاهی قصد فعالیت لاکچری دارند، باید به سراغ معاونت پژوهشی و اگر قصد فعالیت پر چالش دارند باید به سراغ معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها بروند.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاه نقطه امید کشور است؛ تاکید کرد: خانواده‌ها فرزندان خود را به دانشگاه می‌سپارند و از آنجایی که دانشگاه‌ها بسیار متلاطم هستند؛ بنابراین معاونت دانشجویی وظیفه سخت مراقبت از زیست دانشجویی را برعهده دارد.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: خوابگاه‌های دانشجویی فرصت و تهدیدهای بسیاری به همراه دارد؛ چرا که دانشجویان ساکن خوابگاه از خانواده‌های خود دور بوده؛ بنابراین بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نسل جدید در دسترسی به اطلاعات و هوش بیشتری نسبت به نسل‌های گذشته مواجهه شده است؛ بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت؛ بنابراین مراکز مشاوره برای مراقبت از دانشجویان اهمیت ویژه‌ای دارند و لازم است تا از روح و استعداد دانشجویان حفاظت کنند.

حجت الاسلام رستمی افزود: جذب دانشجویان بین‌الملل برای اجرای دیپلماسی علمی اهمیت دارد، باید ۳۲۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی جذب کنیم اما با این میزان،  فاصله چشمگیری داریم.در جذب دانشجویان غیر ایرانی هیچ عذری پذیرفته نیست و اگر بگویند با زبان فارسی و آداب ایرانی آشنا نیستند را پذیرش نخواهیم کر‌د.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه، دانشگاه یک سنگر برای کشور محسوب می‌شود؛ تاکید کرد: معاونت دانشجویی سنگربان این نهاد علمی است. گاهی دانشجویان به علت آشنا نبودن با قوانین، دچار تخلف می‌شوند، دانشجویان فرزندان ما هستند و باید در مقابل آنها رویکرد مناسب داشته باشیم و نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

وی در پایان گفت: دشمن در فتنه ۱۴۰۱ تلاش کرد تا دانشگاه‌ها را درگیر اغتشاش کند. روسای دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران تلاش بسیار کردند تا دانشجویان آسیب جدی نبینند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب