دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1403 - 14:31

افزایش توان تخصصی دانشجویان دکتری با اجرای طرح دستیاران آموزشی

افزایش توان تخصصی دانشجویان دکتری با اجرای طرح دستیاران آموزشی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: هدفی که دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح دستیاران آموزشی دارد، ارتقای مهارت‌های مدرسان و توان‌افزایی تخصصی دانشجویان دکتری است.
کد خبر : 931806

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  جلسه تبیینی دستیاران آموزشی دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی، پرستاری، دامپزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، هوش مصنوعی، مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در چارچوب کارگاه دانش‌افزایی و توانمندسازی با موضوع«سبک زندگی» با حضور حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، معاونان دانشگاه و دستیاران آموزشی این دانشکده‌ها برگزار شد.

حسین کلانتری در این جلسه اظهار کرد: برنامه تدریس دستیاران آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی حرکتی بدیع بوده که بر بنیاد تجربیات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تعامل با کشور‌های پیشرفته صورت پذیرفته است.

وی افزود: با عنایت به زمان پنج ساله‌ای که در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستم و بدان مفتخرم و در قیاس با ۳۴ سال تجربه خدمت در مجموعه‌های غیرانتفاعی و دولتی، تجربه دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار خوب می‌بینم و امیدوارم که شما هم از شرایط ایجادشده به نحو مطلوب و احسن بهره‌مند شوید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز خطاب دستیاران آموزشی تأکید کرد: هنگامی که برای تدریس وارد کلاس درس می‌شوید پنج دقیقه اول کلاس را به مسائل و موضوعات روز، مسائل اخلاقی، عبادی، مذهبی و ... اختصاص دهید سرفصل درسی را در طول‌ترم حتماً برای دانشجویان مطرح و طرح درس دقیق و متناسب با نیاز‌های آموزشی و سرفصل‌های درس مورد نظر داشته باشید، همچنین دانشجویان را به مشارکت در امور آموزشی و پژوهشی ترغیب کنید.

کلانتری بیان کرد: داشتن پوشش و ظاهر مناسب استاد باعث شده که دانشجو نیز با پوشش و ظاهر مناسب در کلاس درس حاضر شود و رفتار اجتماعی استادان، الگویی بی‌بدیل در تمامی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانشجویان است. درباره حوزه‌های مهارتی و رشته‌های مختلف صنعتی، فنی و مهندسی ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و ارتباط با صنعت، دانشجویان را یاری کرده و این تجربه مؤثر را به دانشجویان تسری دهید.

وی ادامه داد: تشویق دانشجویان به حضور در مراسم مختلف ازجمله امورات فرهنگی، مذهبی، گروه‌های علمی، کانون‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی، تکمیل آموزش با مهارت‌آموزی، تبیین آراستگی شئون رفتاری برای دانشجویان، بحث الگو بودن استاد و دانشجو، تشویق و ترغیب دانشجو به درس، بازگو کردن مسائل اخلاقی و رعایت عفاف و حجاب در کنار درس‌آموزی و رعایت شئونات رفتاری از دیگر موضوعاتی است که دستیاران آموزشی باید مدنظر داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: هدفی که دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح دستیاران آموزشی دارد ارتقا مهارت‌های مدرسان و توان‌افزایی تخصصی دانشجویان دکتری و سرمایه‌گذاری روی حوزه نیروی انسانی است؛ چراکه دانشجویان سرمایه‌های انسانی دانشگاه محسوب شده و در آینده‌ای نزدیک در جایگاه مدیران و مسئولان این سرزمین قرار خواهند گرفت؛ بنابراین بایسته و شایسته است که در این راستا بسیار کوشا و فعال باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب