دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1403 - 11:36
در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش های همگانی مطرح شد؛

کلهر: اگر به کشتی ردیف اعتباری ویژه داده می‌شود به ورزش همگانی هم باید تعلق بگیرد

کلهر: اگر به کشتی ردیف اعتباری ویژه داده می‌شود به ورزش همگانی هم باید تعلق بگیرد
معاون فرهنگی توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر برای کشتی که حق آن است اعتبار ردیف ویژه در نظر گرفته می شود، باید برای همگانی هم در نظر بگیرند چراکه این فدراسیون ۸۵ میلیون جمعیت را باید پوشش دهد.
کد خبر : 931698

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش های همگانی امروز با ریاست سینا کلهر معاون فرهنگی توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و  با حضور علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

علی خلیلی رئیس فدراسیون در آغاز مجمع عنوان کرد: در تلاش هستیم در ۱۴۱۰ همه ایرانی ها میانگین ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشد. متأسفانه در سال ۱۳۹۹ اعلام شد میانگین تنها ۱۰ دقیقه است. امیدوار هستیم تا  سال ۱۴۱۰ به سی دقیقه برسانیم. اهداف راهبردی ما توسعه سواد بدنی در طول عمر، افزایش مشارکت عموم مردم، توسعه بستر سازی در دسترسی مردم به محیط ورزشی ظرفیت سازی است. تا به امروز بیش از هزار همایش ورزشی داشتیم. در ۳۰ استان، ۲۶۶ همایش برگزار کردیم که ۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان به معاونت ورزشی بانوان تخصیص داده شد. در سال ۱۴۰۳، ۸۲۳ همایش پیاده روی برای سفر اربعین حسینی (ع) برگزار شد. از نظر تجهیزات ورزشی، نزدیک به ۶۰ هزار توپ دولایه خاطره انگیز را در محل تجمع مردم توزیع خواهیم کرد.

در ادامه خزانه دار، حسابرس و بازرس فدراسیون ورزش های همگانی گزارش های مستقل مربوطه در سال ۱۴۰۲ را ارائه دادند: اقدامات لازم که در دستور کار بود انجام شده از جمله برگزاری همایش های که به تعداد مطلوبی بوده اند چرا که رشد ۱۲۲ درصدی در برگزاری این مراسم ها و همایش ها داشته ایم. حدود مبلغ ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از وزارت ورزش و جوانان ۱۰ میلیارد تومان از کمیته ملی المپیک، این فدراسیون اعتبار کسب کرده است. مبلغ  ۱۹ میلیارد درآمد زایی برای این فدراسیون در نظر گرفته شد که مبلغ کسب شده ۱۰۴ میلیارد بوده که مطلوب ارزیابی می شود. 

کلهر در خصوص فدراسیون عشایری و ورزش زورخانه ای تصریح کرد: فدراسیون های همگانی،  روستایی و عشایری و  ورزش های زورخانه ای، فدراسیون هایی بودند که زیر نظر توسعه همگانی و فرهنگی بودند. بودجه سال ۱۴۰۰ با ۱۴۰۳ را اگر مقایسه کنید متوجه خواهید شد که بودجه چند برابر شده است. یکی از کار هایی که ما باید انجام می دادیم این کار بود. هنوز با جایگاه واقعی فاصله دارند. اگر برای کشتی که حق آن است اعتبار ردیف ویژه در نظر گرفته می شود، باید برای همگانی هم در نظر بگیرند چراکه این فدراسیون ۸۵ میلیون جمعیت را باید پوشش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب