دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوش مصنوعی در ایتالیا دستیار معلمان شد

هوش مصنوعی در ایتالیا دستیار معلمان شد
وزیر آموزش ایتالیا همزمان با بازگشایی مدارس در سراسر این کشور اعلام کرد که نرم‌افزار‌های مجهز به هوش مصنوعی در ۱۵ کلاس درس در چهار منطقه مختلف این کشور آزمایش خواهند شد و در صورت موفقیت، این طرح گسترش خواهد یافت.
کد خبر : 931672

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «جوزپه والدیتارا» وزیر آموزش ایتالیا به تازگی اعلام کرد که نرم‌افزار‌های مجهز به هوش مصنوعی در ۱۵ کلاس در چهار منطقه مختلف آزمایش خواهند شد.

ایتالیا در حال معرفی هوش مصنوعی در مدارس خود است، زیرا دولت جورجیا ملونی به دنبال راه‌های جدیدی برای کاهش فاصله مهارت‌های دیجیتال این کشور با دیگر اعضای اتحادیه اروپا است.
والدیتارا این هفته - همزمان با بازگشایی مدارس در سراسر ایتالیا - اعلام کرد که نرم‌افزار‌های مجهز به هوش مصنوعی در ۱۵ کلاس در چهار منطقه مختلف آزمایش خواهند شد و در صورت موفقیت، این طرح گسترش خواهد یافت.

وزیر آموزش ایتالیا در گفتگو با شبکه خبری TGcom۲۴ گفت: ابزار‌های هوش مصنوعی در تبلت‌ها و رایانه‌های کلاس به عنوان دستیاران مجازی عمل می‌کنند که این امر یادگیری را برای دانش‌آموزان آسان‌تر کرده و به معلمان کمک می‌کنند تا روش‌هایی برای آموزش‌های بیشتر شخصی‌سازی‌شده پیدا کنند.

طبق گزارش آژانس آماری اتحادیه اروپا (یورواستات) ایتالیا یکی از ضعیف‌ترین نمرات مهارت‌های دیجیتال پایه در میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا را دارد و تنها از لتونی، لهستان، بلغارستان و رومانی بهتر عمل می‌کند.

جزئیات کمی در مورد این ابتکار ارائه شده است. دفتر والدیتارا نتوانست نام مدارس شرکت‌کننده در این آزمایش را تأیید کند یا جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد آن ارائه دهد. با این حال، ارزیابی برنامه‌ریزی‌شده از این آزمایش که از سال تحصیلی جاری آغاز می‌شود، امیدبخش است. 

همزمان با این حرکت ایتالیا به سمت هوش مصنوعی، وزیر آموزش این کشور ممنوعیت کامل استفاده از تلفن‌های همراه در کلاس‌ها را حتی برای اهداف آموزشی، اعلام کرد. تلاش‌های قبلی برای دیجیتالی‌کردن مدارس ایتالیا، از جمله در دوران همه‌گیری کرونا، با دشواری‌هایی همراه بود که بخشی از آن به دلیل سن بالای کارکنان آموزشی بود؛ به طوری که طبق داده‌های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، سن بیش از نیمی از کارکنان۵۰ سال یا بالاتر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب