دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پور محمدی در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور؛

۹۰ درصد بودجه دانشگاه ها را دولت تامین می کند

۹۰ درصد بودجه دانشگاه ها را دولت تامین می کند
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت طالب کالای دانشگاه است و اگر کالای مفیدی تولید نشود مشکل از دولت است که خواهان آن بوده است، هم اکنون دولت ۹۰ درصد بودجه دانشگاه ها را پرداخت می کند.
کد خبر : 931589

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور با حضور حسین سیمایی صراف وزیر علوم، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس روسای دانشگاه ها و پارک ها صبح امروز (شنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه در این همایش اظهار کرد: دانایی از مسیر دانشگاه شکل می گیرد و افرادی که این مسیر را طی می کنند از جهل و ظلمات دور می شوند و به نور می برند، معبر دانایی دانشگاه و دانایی پایه گذار توانایی است.

وی با بیان اینکه ریشه توانمندی یک کشور از مسیر دانشگاه می گذرد؛ تاکید کرد: کشور هم اکنون با چالش های گوناگون ناترازی بودجه، محیط زیست و ... رو به روست، در کنار چالش ها، ابرفرصت هایی وجود دارد.

پورمحمدی تصریح کرد: ایران، اولین ذخایر نفت و گاز را در اختیار دارد و ۹۰ درصد. تجارت کالای دنیا از طریق کشتی و دریا انجام می شود که خداوند این موهبت را در اختیار ما قرار دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از طرفی چالش های فراوان و از طرفی فرصت های زیادی بر عهده داریم؛ یکی از چالش ها مربوط به دانشگاه است که می گویند کسری بودجه داریم آن را تامین کنید؛ در صورتی که بنده باید برنامه ها را بسنجم و پیشنهاد می کنم دانشگاه خدماتی که می خواهد انجام دهد را ارائه کند.

پورمحمدی اضافه کرد: دولت طالب کالای دانشگاه است و اگر کالای مفیدی تولید نشود مشکل از دولت است که خواهان آن بوده است، هم اکنون دولت ۹۰ درصد بودجه دانشگاه ها را پرداخت می کند.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی باید آمایش آموزش عالی را انجام دهد؟، گفت: منتظر دست غیب نباشیم؛ دانشگاه باید این موضوع را به سرانجام برساند.

پورمحمدی بیان کرد: اقیانوسی از دانشگاه ها هستیم، اما عمق ندارند. به عنوان مسئول برنامه ریزی کشور پیشنهاد می دهم که دانشگاه ها برنامه های خود را اعلام کنند و هر دانشگاهی به دانشگاه دیگر کمک کند و بودجه هر چقدر نیاز باشد آن را تامین خواهم کرد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب