دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1403 - 00:03

یک شرکت دانش‌بنیان به کمک صیادان آمد؛ ساخت قایقی که تور ماهیگیری را پر می‌کند

یک شرکت دانش‌بنیان به کمک صیادان آمد؛ ساخت قایقی که تور ماهیگیری را پر می‌کند
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و تولید قایقی شده که قابلیت گشت‌زنی، دریانوردی و تفریحی دارد و صیادان با امنیت بالا می‌توانند تورشان را پر کنند.
کد خبر : 931555

محمدرسول بهی‌فرد مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در تشریح جزئیاتی از فعالیت این شرکت با تأکید بر اینکه ۱۰ سال است که به کار پژوهش، ساخت و طراحی محصولات دریایی مشغول هستیم، اظهار کرد: پنج اختراع ثبت کرده‌ام و چندین دستگاه هم به تولید انبوه رسیده است.

وی با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌ دریا و موسیقی فعالیت می‌کند، ادامه داد: از سال ۱۳۹۰ به امر پژوهش پرداخته و در آن فعالیت داشته‌ام و با ثبت پنج اختراع ۱۲ محصول دانش‌بنیان و فناور تولید کرده‌ام.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «دریارانش ستاره لیان» مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه زمینه‌ فعالیت این شرکت در حوزه دریا، دستگاه‌ها و ملزومات دریایی است، یادآور شد: البته در صنعت موسیقی هم فعالیت داریم و محصولاتی را در این صنعت تولید کرده‌ایم.

بهی‌فرد با اشاره به کاربرد بیشتر محصول دانش‌بنیان «کاتاماران» متذکر شد: این محصول (شناور) به‌گونه‌‌ای خاص طراحی شده که قابلیت تفریحی، گشت‌زنی و دریانوردی برای استفاده دارد.

«کاتاماران» کاربرد دریانوردی و صیادی دارد

وی با تأکید بر اینکه این محصول دانش‌بنیان، کاربرد دریانوردی، تفریحی و صیادی دارد، تشریح کرد: متأسفانه حمایت مالی خاصی از سوی مسئولان و نهادهای مرتبط از ما صورت نگرفت و حتی در نمونه اولیه محصول هم خود به ساخت آن اقدام کردیم، در حالی که باید از شرکت دانش‌بنیان حمایت می‌کردند، اما این اتفاق رخ نداد.

بهی‌فرد با تأکید بر اینکه در کشور با کمبود یا بهتر نبود ملزومات گردشگری دریایی مناسب مواجه شده‌ایم، عنوان کرد: محصول دانش‌بنیان «کاتاماران» المانی بسیار مناسب برای تفریحات دریایی است و با توجه به شکل ظاهری این محصول می‌توان آن را جزء محصولات لوکس و مشتری‌پسند دریایی قرار داد.

وی درباره اینکه آیا محصول از ایمنی لازم هم برای صیادی و دریانوردی برخوردار است؟ چنین پاسخ داد: این محصول طوری طراحی و ساخته شده که دریانوردان و صیادان به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مطرح کرد: با توجه به تایپ دریایی محصول، این شناور از ایمنی بالایی برای دریانوردی و عملیات دریایی برخوردار است.

این فعال دانش‌بنیان با بیان اینکه در مرکز رشد دانشگاه آزاد بوشهر فعالیت‌های پژوهشی داریم، خاطرنشان کرد: امیدوارم حمایت مالی و تسهیلاتی لازم از شرکت دانش‌بنیان صورت بگیرد، چراکه در اینصورت خواهیم توانست محصولات بیشتری تولید کنیم و این به سود کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب