دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1395 - 15:18
بر اساس طرحی دو فوریتی تصویب شد:

نامگذاری یکی از معابر شهر تهران به‌نام «استاد حمید سبزواری»

اعضای شورای شهر تهران بر اساس طرحی دو فوریتی، کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران را موظف کردند تا یکی از معابر شهر تهران را به‌نام حمید سبزواری نامگذاری کند.
کد خبر : 93155

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در دویست و شصت و ششمین جلسه این شورا، با ارائه طرحی دوفوریتی خواستار نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا میادین اصلی شهر تهران بنام "استاد حمید سبزواری" پدر شعر انقلاب شد.
سالاری با اشاره به جایگاه استاد حمید سبزواری به عنوان پدر شعر انقلاب در ارتقای فرهنگ و ادب کشور، گفت: وی یکی از اندیشمندان و شاعران معاصر بود که نقش بی‌نظیری در ارتقای جایگاه ادبیات انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف ایفا کرد.
سالاری در ادامه افزود: از آثار استاد حمید سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد. سبزواری در نتیجه مبارزات انقلابی، سال‌ها تلاش صادقانه و ذوق و قریحه بالای شاعری، تاکنون افتخارات متعددی را کسب کرده است.
بر اساس این گزارش اعضای شورای شهر با دو فوریت طرح ارائه شده موافقت کردند و مقرر شد کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران نسبت به جانمایی و نام گذاری یکی از معابر شهر تهران اقدام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته