دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون اول رئیس جمهور در اجلاس روسای دانشگاه‌ها؛

عارف: زندان اوین تبدیل به دانشگاه می‌شود/ اعتماد مردم به استادان و دانشگاه‌ها بالاست

عارف: زندان اوین تبدیل به دانشگاه می‌شود  اعتماد مردم به استادان و دانشگاه‌ها بالاست
معاون اول رئیس جمهور گفت: تصمیم گرفته شده تا زندان اوین به دانشگاه شهید بهشتی و علوم پزشکی ملحق شود که این پیام خوبی به دنیاست.
کد خبر : 931543

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور با حضور حسین سیمایی صراف وزیر علوم، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس روسای دانشگاه ها و پارک ها صبح امروز (شنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

محمدرضا عارف، در این همایش اظهار کرد: دولت آمادگی دارد مصوبه واگذاری زندان اوین به دانشگاه را احیا کند و این اقدام به نفع کشور است. با این کار، پیام مهمی به دنیا ارسال می‌شود مبنی بر اینکه زندان را به دانشگاه تبدیل می‌کنیم.

عارف به قدمت این مصوبه اشاره کرد و گفت که از عمر آن ۲۱ سال می‌گذرد و امیدوار است که این طرح به مرحله اجرایی برسد و به پیری نرسد، این سخنان نشان‌دهنده عزم دولت برای استفاده از فضا‌های غیرمفید و تبدیل آنها به مراکز آموزشی و پژوهشی است.

وی افزود: در دوره‌های گذشته، نامه‌هایی با امضای ۸ تا ۱۰ رئیس دانشگاه به دولت ارسال می‌شد که حاوی مطالبه‌های جدی بود و معمولاً به آنها پاسخ داده می‌شد. اما در سال‌های اخیر، این نوع پیگیری‌ها کاهش یافته است.

عارف با مقایسه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۳۸۱، در پاسخ به این سوال که کجا رفتند آن مطالبات و پیگیری‌ها و چه تغییراتی در این زمینه ایجاد شده است؟، بیان کرد: ماندگاری در پست‌ها نباید مانع از انجام وظایف ذاتی و اجتماعی دانشگاه‌ها شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها تنها وظیفه تولید علم و تربیت دانشجو را ندارند، بلکه وظایف دیگری نیز بر عهده دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه هنوز مرجعیت خود را از دست نداده و اعتماد مردم به استادان و دانشگاه‌ها بالاست، افزود: چقدر از این اعتماد استفاده می‌شود؟ اگر غفلت کنیم و محافظه‌کار باشیم، ممکن است این جایگاه حفظ نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب