دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اجلاس روسای دانشگاه‌ها؛

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خواستار ملحق شدن قطعی زندان اوین به این دانشگاه شد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خواستار ملحق شدن قطعی زندان اوین به این دانشگاه شد
آقامیری خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: قصد صحبت از محدودیت‌ها را ندارم، اما امیدواریم با کمک جنابعالی واگذاری زندان اوین و انتقال این محل به دانشگاه که در گذشته مطرح شده بود، اجرا شود تا مشکل کمبود فضای دانشگاه را حل کنیم.
کد خبر : 931524

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور با حضور حسین سیمایی صراف وزیر علوم، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌ها صبح امروز (شنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در این مراسم با بیان اینکه انتخاب وزیر علوم از همکاران دانشگاه شهید بهشتی مایه مباهات است، ضمن خسته نباشید به دکتر زلفی گل، گفت: امروز دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر و جامع در کشور و دارای شبکه ارتباطات علمی گسترده در سطح جهان شناخته شده که با داشتن ۱۰۰۰ عضو هیئت علمی تمام وقت، ۲۴ دانشکده، ۱۰ پژوهشکده و ... دستیابی به علم نافع را از طریق پیشبرد علم و خرد می‌داند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: به دنبال فعالیت در حوزه‌های مختلف علم و فناوری پیشگامانه، توسعه رشته‌ها و دانشکد‌های بین رشته‌ای مرجعیت ساز، گسترش همکاری علمی با کشور‌های همسایه و هم سو، قرارداد با صنایع و دستگاه‌ها، ایجاد فضای آرام اخلاقی، تامین مسکن، ایستادگی در برابر اپارتاید نظام سلطه که مخصوصاً برای دانشگاه شهید بهشتی وضع شده است، هستیم.

وی با بیان اینکه در سند تحولی دانشگاه شهید بهشتی، اعتلای اخلاق حرفه‌ای بالندگی، گسترش فناوری‌های مرز دانشی، توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی، تدوین شاخص‌های کلان، به دنبال سبک نوینی از برنامه ریزی دانشگاهی تدوین شده است؛ تاکید کرد: دانشگاه شهید بهشتی اعتقاد دارد که می‌تواند در راستای تحقق مرجعیت علمی در طلایه‌داری و مرجعیت علمی گام‌های بلندتری بردارد.

آقامیری خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: قصد صحبت از محدودیت‌ها را ندارم، اما امیدواریم با کمک جنابعالی واگذاری زندان اوین و انتقال این محل به دانشگاه که در گذشته مطرح شده بود، اجرا شود تا مشکل کمبود فضای دانشگاه را حل کنیم. همچنین، دانشگاه شهید بهشتی به علت تحریم‌های ظالمانه مضاعف درخواست حمایت‌های دلگرم کننده دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب