دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
میلاد جوادی در گفت‌وگو با آنا؛

موسیقی زبان زنده به دور از ابتذال است/گوش شنیداری کودک و نوجوان ما باید تقویت شود

موسیقی زبان زنده به دور از ابتذال است گوش شنیداری کودک و نوجوان ما باید تقویت شود
سرپرست گروه موسیقی مرآت استان همدان گفت: موسیقی خودش زبان زنده و با اصالتی است و قطعا می‌تواند با تکنولوژی و فناوری روز دنیا جلو برود به شرطی که ما هم تلاش کنیم ذائقه و گوش موسیقیایی نونهال تا جوان جامعه مان را با آن تقویت کنیم.
کد خبر : 931476

میلاد جوادی سرپرست گروه همخوانی و سرود مرآت از شهرستان بهار، استان همدان که این روزها در بخش نهایی جشنواره ملی سرود فجر حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: گروه موسیقی ما در قالب سرود و فعالیت‌هایی ازاین دست پنج سالی است که دور هم جمع شده ایم و به اجراهای متفاوت می‌پردازیم و کارمان نیز بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا رقابتی.

وی با بیان اینکه موسیقی زبان زنده است، افزود: البته یک سری ابتذال و معضلات نیز این روزها با موسیقی ما ترکیب شده که البته این ارتباطی به اصالت موسیقی ندارد، چون همانطور که گفتم موسیقی یک زبان و محتوای به خصوصی است و ما تمایل داریم برداشتی که جوان و نوجوان ما از موسیقی داشته باشد او را به سمت تفکر سالم و مثبت هدایت کند.

جوادی در این باره افزود: اینطور نباید باشد که نوجوان ما صرفا یک قطعه‌ای با سمپل‌های متفاوت را بشنوند و تنها برداشت و لذت چند لحظه‌ای از آن ببرد، موسیقی بسیار گسترده تر از آن چیزی است که امروز ما با آن مواجه هستیم و به نظرم جشنواره‌ها  می‌توانند به رشد موسیقی ما خیلی کمک کنند و حتی فناوری و تکنولوژی جدید را نیز وارد کار موسیقی ما کنند.

وی با بیان اینکه ذائقه موسیقیایی و گوش موسیقی بخش عمده‌ای از جامعه ما به سمت و سوی نادرست رفته، گفت:‌ما معتقدیم  که بچه‌هایی که وارد سرود می‌شوند ، موسیقی هم کار کنند چون اصالت موسیقی مقدس و جذاب است و افکار نوجوان و جوان ما را سریعتر شکوفا می‌کند.

جوادی درباره ورود فناوری روز به عرصه سرود کشور گفت: قطعا این هم در ارتباط با سطح جهانی شدنی است منتها باید دقت کنیم که چه چیز را وارد می‌کنیم  و آن چیزی که به کارمان می‌آید و برایمان اثر مثبت را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرود فجر جشنواره
ارسال نظر
قالیشویی ادیب